כתב אישום חמור נגד הקצין שתקף עו"ד חרדי

תקיפתו של עורך הדין דב פרנקל, תושב שכונת מאה שערים בליל שבת, מסתיים בכתב אישום חמור נגד קצין משמר הגבול | על פי כתב האישום, למרות שפרנקל לא הפריע לאיש, הוא הותקף באכזריות ונגרמו לו חבלות של ממש

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 18.11.2020 | 10:18

פרנקל מוטח על הכביש צילום: צילומסך

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (רביעי) כתב אישום לבית משפט השלום בירושלים, נגד קצין משמר הגבול במשטרת ישראל בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש.

על פי כתב האישום, בתאריך 03.04.20 בשעות הערב הכוח, בפיקודו של הקצין הנאשם, סיים טיפול באירועי הפרות סדר באזור שכונת מאה שערים בירושלים והיה בדרכו אל מחוץ לשכונה. באותה עת, צעד עורך דין דב פרנקל, תושב השכונה לכיוון ביתו. מכתב האישום עולה כי פרנקל הבחין בקבוצת השוטרים ועבר ביניהם מבלי להפריע להם. אחד השוטרים ביקש מהמתלונן לעזוב את המקום ובמענה המתלונן אמר לו 'בסדר', והמשיך ללכת.

 

בשלב זה, כך על פי כתה האישום, החל הקצין בריצה לעבר המתלונן, וללא כל הצדקה דחף אותו עם ידיים פרוסות לעבר פלג גופו העליון והעיף אותו לכביש למרחק של מספר מטרים. מעוצמת הדחיפה, נפל המתלונן כשכל גופו שרוע על הכביש.  כתוצאה מהדחיפה, נגרמו לפרנקל שפשופים ושטפי דם בברכו ובידיו.

"לאחר חקירה מקיפה, שהחלה בסמוך לאירוע, החליטה המחלקה לחקירות שוטרים להגיש כתב אישום כנגד קצין משטרה בגין עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש", אומרת  עו"ד ליאת יוניאן, מהמחלקה לחקירות שוטרים, "מדובר באירוע שהתרחש לאחר סיום טיפול בהפרות סדר, במהלך יציאת כח משטרתי משכונת מאה שערים".

"מחומר הראיות", אומרת עו"ד ליאת יוניאן, "עלה כי הקצין, שעמד בראש הכח, רץ לעברו של אזרח שהלך ברחוב, שלא היווה באותה עת כל הפרעה לציבור או לשוטרים ובאקט שרירותי הדף אותו בחוזקה באמצעות שתי ידיו. כתוצאה מכך הושלך האזרח למרחק על הכביש. בסמוך לאחר מכן המשיך הכוח המשטרתי, ובו גם הקצין, ביציאה מהשכונה מבלי לסייע לאזרח השרוע על הקרקע. כתוצאה מנפילתו של האזרח על הקרקע, נגרמו לו חבלות קלות. "

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום