ר' אבא שלא התייאש ממחלתו נפטר בגיל 98

הרבני הנכבד הר"ר אבא שלום לויט זכרונו לברכה הלך לעולמו בשם טוב בגיל 98 | סיפור חייו של היהודי שניצל בדרך נס ממחנות ההשמדה בנה את ביתו בווינה ונלחם על חייו כשהרופאים לא נתנו לו סיכוי 

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 17.11.2020 | 15:44

ר' אבא שלו' לויט ז"ל מימין ברחוב בוינה צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בקהילה החרדית בוינה שבאוסטריה נפרדו אתמול (שני) בצער רב מהר"ר אבא שלום לויט ז"ל מחשובי בני הקהילה החרדית במקום שנפטר בשיבה טובה בגיל 98.

המנוח ז"ל נולד בעיר זאלושיץ שבפלין בחודש תמוז בשנת תרפ"ג. בשנות השואה התגלגל במחנות במשך למעלה מחמש שנים, כשבין היתר שהה זמן ממושך במחנה מטהאוזן הידוע לשמצה, שם ראה את המוות בעיניים לא פעם ולא פעמיים, ובדרך נס ניצל ממוות.

מאז שניצל והנס הגדול שנעשה עמו היה מרבה לספר על הזוועות שעבר במחנות ההשמדה והיה תמיד מודה להקב"ה על הניסים הגדולים אותם ראה בחוש, היה מתראיין רבות לכלי התקשורת הכלליים, והיה מטיח את האמת בפני המראיינים הגויים ולא ניסה להתיפייף או לטייח את העובדות הנוראות.

לפני כארבעים שנה חלה קשות והרופאים נואשו ולא נתנו לו שום סיכוי לחיות, ר' אבא שלום שמע, אך לא קיבל, הוא החליט להילחם על חייו ולא התייאש אף לא לרגע קטן, כך שרד עוד קרוב לארבעים שנה.

היה ידיד נפש של הגה"ח ר' יחיאל מיכל ארליך זצ"ל – אביו של יבלחט"א האדמו"ר מקוידינוב שרבות היו משתעשעים יחד בדברי הלכה ואגדה.

כן היה קשור מאוד ליבלחט"א האדמו"ר מקוידינוב, שהיה מתאכסן בביתו במסעות לוינה. המנוח היה מתבטל בפני האדמו"ר שליט"א כחסיד ממש, והיה מרבה להתקשר להזכיר עצמו בקודש פנימה לטובה ולברכה.

תמך רבות במוסדות קוידינוב, והיה שמח לשמוע על כל התפתחות במוסדות ובהקמת הישיבה.

מכריו מספרים כי היה תמיד בשמחה ועם חיוך על הפנים, ידו הייתה פתוחה לכל דבר מצוה ותמיד היה נענה בשמחה.

הותיר אחריו את בתו היחידה המתגוררת בוינה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום