פייסבוק: הסרנו חשבונות ודפים איראניים שקידמו ההפגנות נגד נתניהו

דיווח מטריד: פייסבוק מעדכנת כי הסירה חשבונות ועמודים איראניים שפעילותם כוונה בעיקר נגד ישראל ועיראק. בהודעת הרשת נמסר כי החשבונות הוסרו בגין הפרת המדיניות נגד התערבות זרה. החשבונות והדפים שהוסרו פרסמו תמונות ותכנים אחרים בעברית ובערבית 

יענקי פרבר | תקשורת 6.11.2020 | 12:42

אילוסטרציה צילום: unsplash

הרשת החברתית פייסבוק מפרסמת הודעה מטרידה לגבי התחזות לחשבונות ישראליים, מאחוריה עמדו גורמים איראנים שפעלו כדי ללבות תעמולה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וקידמו את ההפגנות נגדו.

פייסבוק הודיעה כי הסירה 12 חשבונות ושני עמודים איראניים שפעילותם כוונה בעיקר נגד ישראל ועיראק. בהודעה נמסר כי החשבונות הוסרו בגין הפרת המדיניות נגד התערבות זרה.

בהודעה מטעם פייסבוק נכתב, "אנו פועלים כל העת לאיתור ולהפסקת קמפיינים מתואמים המבקשים לתמרן דיון ציבורי בכל היישומים שלנו בשלוש השנים האחרונות".

"שיתפנו את הממצאים שלנו לגבי התנהגות לא אותנטית מתואמת, אנו מזהים ומסירים מהפלטפורמות שלנו, כחלק מדוחות CIB הרגילים שלנו, אנו משתפים מידע על כל החשבונות. שהורדנו במהלך החודש כדי להקל על אנשים לראות את ההתקדמות שאנחנו עושים בנושא".

עוד נכתב, "אנו רואים ב-CIB מאמצים מתואמים לתמרן דיון ציבורי במטרה אסטרטגית באמצעותה מזויפת חשבונות מרכזיים בפעולה. ישנן שתי שכבות של פעילויות אלה שעליהן אנו עובדים. 1) התנהגות לא אותנטית מתואמת בהקשר של קמפיינים. 2) תיאום לא אותנטי מטעם שחקן זר או ממשלתי".

"כאשר אנו מוצאים קמפיינים מקומיים ולא ממשלתיים הכוללים קבוצות חשבונות ודפים המבקשים להטעות אנשים על מי הם ועל מה הם עושים תוך שהם מסתמכים חשבונות מזויפים, אנו מסירים ישירות חשבונות לא-אותנטיים ואותנטיים, דפים וקבוצות שמעורבים בפעילות זו".

"אנו מסירים הפרעות זרות או ממשלתיות, אם אנו מוצאים מקרים כלשהם המתנהלים מטעם גוף ממשלתי או על ידי זרים, אנו מיישמים את אמצעי האכיפה הרחבים ביותר כולל הסרת כל פלטפורמה הקשור למבצע עצמו ולאנשים ולארגונים העומדים מאחוריו".

"הצוותים שלנו ממשיכים להתמקד במציאת והסרת קמפיינים מטעים ברחבי העולם, בין אם הם זרים או מקומיים. באוקטובר הסרנו 14 רשתות חשבונות, דפים וקבוצות. שמונה מהם - מגרוזיה, מיאנמר, אוקראינה ואזרבייג'ן, שהיו ממוקדים לקהלים מקומיים בארצות שלהם, הסרנו גם מאיראן, מצרים, ארצות הברית ארה"ב ומקסיקו. החשבונות הללו התמקדו באנשים מחוץ למדינותיהם".

"רשת זו הייתה ממוקדת בבניית הקהל שלה כשהסרנו אותה. הרשת השתמשה בזיוף חשבונות שרובם נוצרו בערך באותה זמן, והתיימרו להתבסס בישראל ובעיראק, חשבונות אלה עברו שינויים משמעותיים בשמות לאורך זמן, הם פרסמו ממים, תמונות ותכנים אחרים בעברית וערבית על אירועים עכשוויים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל ההפגנות נגדו, וביקורת על מדיניותו ועל התנהלותו בנוגע לקורונה". לשון ההודעה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום