משרד התקשורת מתכנן קביעת מדדי איכות בגלישה באינטרנט

המשרד הבהיר היום בוועדת הכלכלה כי הוא פועל לשיפור יחס העמסה ברשתות תקשורת • המטרה: מפעילים יצטרכו לספק יותר מהירות ליותר משתמשים

תקשורת 2.11.2020 | 14:32

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

משרד התקשורת הודיע בדיון בוועדת הכלכלה על כוונתו לטפל בסוגיית מהירויות הגלישה המדווחות על ידי חברות התקשורת. מימון שמילה, המשנה למנכ"ל משרד התקשורת, השיב לביקורת שהופנתה כלפי משרד התקשורת והמפעילים ואמר שהסוגיה בטיפול.

עיקר הדיון נסוב סביב בעיית המהירות המדווחת על ידי המפעילים לעומת התוצאות בשטח. חברי כנסת שמתגוררים בצפון ובמושבים בפריפריה ציירו תמונת מצב עגומה של מהירויות הגלישה. חלק מחברי הכנסת התלוננו בוועדה על כך שהם לא מתקרבים לגלישה בקצב שמציעות המפעילות, תוך שהם מסבירים כי קצבי גלישה מובטחים של 100 או 200 מגה ביט בשנייה מסתכמים בפועל בכמה מגה בודדים.

חבר הכנסת יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה, הביע צער על כך ואמר שמדובר בבעיה צרכנית, וקרא למועצה לצרכנות להתערב בנושא. 

הבשורה של משרד התקשורת בדיון הייתה בכך שמתוה הסיבים האופטיים אושר ובזק תתחיל בקרוב לפרוס אותם, מה שעשוי לצמצם את הבעיה. מימון שמילה אמר כי המשרד מתכוון להיכנס לשאלת יחס העמסה ברשתות, קרי ההבטחות של המפעילים לספק קצבים מסוימים ויכולתם לעמוד בהם.

נסביר כי רשתות התקשורת הן רשתות סטטיסטיות, ולכן מושפעות גם מכמות הגולשים בזמן שיא וממשתנים נוספים - כמו מרחק מארון תקשורת במקרה של בזק ברשת האינטרנט הנוכחית שלה. יחס העמסה נמוך מדי מאפשר למפעילים לחסוך בהוצאות ובהשקעות על הגדלת המהירות, ולכן המשרד מתכוון להכניס מדדי איכות שיחייבו את המפעילים לעמוד בדרישות לביצועים ואיכות גלישה.

גלובס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום