ביהכנ"ס המרכזי ללא חשמל • רב היישוב: שני הצדדים צודקים

בית הכנסת ביישוב הדרומי ירוחם שרוי בעלטה כבר כמה ימים. חברת האופוזיציה נציגת הליכוד במועצה נלחמת למען בית הכנסת, מנגד חבר המועצה ממפלגת שס"ג בחר שלא להגיב לפנייתנו • מעקב 

אהרן מילר | חדשות בארץ 28.10.2020 | 21:50

לומד בחשיכה לאור הנר. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאחר עשרות שנים של הסדר בתשלום חשבון החשמל של בית הכנסת הוותיק והמרכזי במועצה ירוחם, ביטלה ראש המועצה טל אוחנה את הנוהג, ועצרה את העברת התשלומים, דבר שגרם ניתוק של זרם החשמל, ובית הכנסת שרוי בעלטה.

פנינו למספר חברי מועצה בירוחם, חלקם בחרו שלא להגיב, יושבת ראש סיעת 'הליכוד' שבאופוזיציה, נילי אהרון, סיפרה ל'בחדרי חרדים' כי הגישה שאילתא בנושא, שתידון בישיבת המועצה הבאה.

לדבריה: "הגיע אלינו מידע כי המועצה החליטה באופן שרירותי לאחר עשרות שנים לנתק את החשמל בבית הכנסת המרכזי של ירוחם 'בית כנסת הכיפה,' כידוע ההחלטה בדבר תשלום החשמל על ידי המועצה ניתן באישור מליאת המועצה" בהמשך שואלת אהרון מספר שאלות בנושא ומסיימת "האם עצם קיומו של נוהג זה מחייב את המועצה להמשיך לפעול כפי שהיה נהוג בעבר וכפי שנתקבל בהחלטת מועצה?".

רב העיר הרב יצחק שלו מסר ל'בחדרי חרדים' כי "לפי מה שידוע לי המועצה הדתית אמרה למועצה שהיא לא יכולה להמשיך בהסדר ולשלם עבור החשמל. המועצה בדקה את העניין וכשראתה שזה יצר התרעמות של בתי כנסת אחרים למה בית הכנסת 'הכיפה' לא משלם על החשמל והם כן, וחששו מדרישה מצד כל הגבאים ולכן שילמו את כל החובות והודיעו שלא ישלמו יותר על חשבון החשמל".

עוד הוסיף רב היישוב ואמר "ברעיון האידיאלי היה מן הראוי לבחון תשלום חשמל ומים לכל בתי הכנסת על מנת שיוכלו לקיים תפילות ושיעורים ללא בעיה תקציבית של הוצאות מעין אלו אבל זו לא המציאות לצערנו".

הרב המשיך והדגיש כי "צריך להיזהר שלא להיגרר למלחמות דת נוספות מיותרות ומזיקות כי באמת זה לא המצב. זה עלול רק ללבות אש של מחלוקות ומריבות".

יודגש כי לנגד עינינו עומדת מצוקת מתפללי בית הכנסת, ואין אנו נוקטים עמדה לכאן או לכאן, רק תוהים למה שונה הסטטוס קוו, כאשר בית כנסת שהיה מתוקצב כבר במשך כל כך הרבה שנים, היה מצופה להשאיר את הנוהג על כנו.

כזכור פרסמנו אתמול כי בקבוצה של תושבי היישוב נכתב: "תושבי ירוחם היקרים והאהובים, אוי לנו ביום זה, ולמה?? טל אוחנה ראש המועצה ניתקה היום את החשמל לבית הכנסת המרכזי 'הכיפה' ע"ש רבי דוד בן ברוך זצוק"ל. בית הכנסת הוקם על ידי המועצה המקומית ומשרד השיכון לפני 62 שנה, ובמשך כל שנות קיומו שילמה המועצה את החשמל של המבנה שלה, זאת על פי החלטת מליאת המועצה ועקב היותו בית הכנסת המרכזי. ההחלטה של טל לנתק את החשמל ולפגוע במתפללים ובעוסקים בצרכי הציבור באמונה, נובעת משיקולים זרם ובניגוד להחלטות מליאה ובניגוד לנוהג הקיים מזה 62 שנים".

ומדוברות מועצת ירוחם נמסרה תגובה וזו לשונה: "המועצה אינה רשאית לממן הוצאות חשמל של עמותה פרטית המפעילה בית כנסת, שלא בהתאם לנוהל הקצאת מקרקעין ובניגוד לנוהל תמיכות. מדובר בכספי ציבור".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום