מזעזע; "אבא מת בגלל ההזנחה במחלקת הקורונה בוולפסון"

תלונות קשות מצד משפחות שיקיריהן נפטרו בביה"ח. גלית, בתו של אלברט אמסלם (79): "יצא ממחלקת הקורונה ונראה כמו ניצול עבודות כפייה". אלונה, בתה של חנה לוי (80): "אמרו 'תעשי צרכים במכנסיים' ". שי, בנו של יוסף ברכה (65): "קיבלנו תשובות מנוכרות"

יענקי פרבר | בריאות 28.10.2020 | 08:45

ניתוח בבית החולים וולפסון צילום: צילום הדס פרוש,  פלאש 90

משפחות של חולי קורונה שנפטרו בבית החולים הממשלתי וולפסון בחולון מעלות טענות חמורות על הזנחה סיעודית ורפואית קשה במחלקת הקורונה, שהביאה לכאורה למותם של החולים בשבועות האחרונים.

המשפחות פנו ל"ישראל היום" בעקבות החשיפה ביום שני (26.10) על תלונותיהם יוצאות הדופן של תשעה רופאים במחלקה פנימית ו', שאחראית למחלקת הקורונה, כי חולי קורונה במצב קשה ומונשמים נפטרו בגלל מחדלים וטעויות קשות בטיפול הרפואי והסיעודי. על פי תלונות הרופאים, החולים סבלו מהזנחה קשה לאחר שזעקו במשך שעות לעזרה ולא באו לטפל בהם. בה בעת, יש מחסור חמור בציוד רפואי, באחיות וברופאים במחלקת הקורונה וביחידת הטיפול נמרץ לקורונה בוולפסון. התלונות הועלו בפני מנהלת בית החולים ד"ר ענת אנגל, סגנית מנהלת בית החולים ד"ר איריס קלירס וד"ר דורון מנחמי, מנהל מחלקה פנימית ו' .

אלברט אמסלם, בן 79 מראשון לציון, נפטר ביום חמישי שעבר במחלקה פנימית א' שאליה הועבר יומיים קודם לכן ממחלקת הקורונה. אמסלם היה חולה סיעודי חולה סוכרת וכליות, שנדבק בחיידק אלים בבית החולים. לפני כחודש נאמר למשפחה, לדבריהם, כי הוא "נדבק מקורונה מאיש צוות בית החולים". כך מפרסם רן רזניק ב"ישראל היום".

גלית פלד, בתו של אלברט מספרת כי: "עד שהוא נכנס למחלקת הקורונה דאגנו ארבעת ילדיו במחלקה הפנימית שבה הוא היה מאושפז להאכיל את אבי בכל יום, והוא התקשה מאוד באכילה וממש סירב לאכול. לאחר שהוא אושפז במחלקת הקורונה ביקשנו מצוות האחיות לשים לב שהוא לא אוכל והתרענו על כך, וגם התקשרנו למחלקה כמה פעמים ביום. במשך שבועות לא אפשרו לנו בכלל לראות אותו, ולפני שבוע אמרו לנו שהוא החלים מהקורונה אבל הוא יצא מהמחלקה מוזנח מאוד, בתת־משקל קיצוני, עם מראה מזעזע כמו ניצול של עבודות כפייה".

חנה לוי, בת 80 מתל אביב, אושפזה במחלקת הקורונה בוולפסון בתחילת אוקטובר ונפטרה ב־17 באוקטובר.

בתה אלונה אסרף מספרת: "מתחילת האשפוז במחלקת הקורונה היא התלוננה שהצוות לא ניגש אליה, שהיא צועקת במשך שעות לעזרה ולא מתייחסים אליה ושבמשך שעות היא היתה בלי אוכל ובלי שתייה. היא התלונה גם שהיא נאלצה לעשות צרכים על עצמה ולא החליפו אותה, וכשביקשה מאחות ללכת שירותים, היא אמרה לה 'תעשי במכנסיים', ואז במשך שעות לא הוחלפה. הרופא הסביר לי שבאמצע הלילה היא עברה החייאה, ושאל אם להחיות אותה שוב ואמר שהיא עלולה להישאר במצב של צמח וחזר על זה שוב. ביום שישי בערב התעקשתי להגיע ונכנסתי לראות את אמי, ואז הכניסו אותי כבר באמצע ההחייאה, כשהיה ברור לי שהיא כבר היתה מתה. כל הטיפול בה היה מחדל אחד גדול, ממש על גבול המזעזע".

יוסף ברכה, בן 65 מבת ים, נדבק, לדברי המשפחה, בקורונה בבית הכנסת. בנו, שי ברכה, מציין כי הוא אושפז תחילה, שוחרר לביתו, ולאחר מכן אושפז שוב ונפטר בערב ראש השנה.

לדברי שי, מכיוון שלא נותנים למשפחה להיכנס למחלקה, אי אפשר לדעת מה קורה בה ויש חוסר ודאות קשה מאוד: "בזמן אמת היה ברור שאין מספיק רופאים תורנים בשעות הערב והלילה, ולא היה אפשר לקבל אז תשובות ומידע. כאשר כבר קיבלנו תשובות, השיחות התקבלו באופן קר ומנוכר. עד היום לא קיבלנו שום מידע והסברים מהצוות במחלקה על איך הוא טופל בימים האחרונים לחייו, ואנחנו דורשים עכשיו לדעת מה באמת קרה במחלקת הקורונה בוולפסון".

"ישראל היום" העביר למנהלת וולפסון בקשה להגיב לתלונות בני המשפחה של חולי הקורונה שנפטרו במחלקה, ובתגובה בחר בית החולים להשיב כי "מדובר בעוד כתבת 'פייק ניוז' מבית היוצר של רן רזניק, כחלק ממסכת השמצות מתמשכת של ביה"ח וולפסון. הוא ימשיך להשמיץ ואנחנו נמשיך לעבוד 24/7 עבור החולים שלנו. הצוות הרפואי והניהולי של וולפסון עושה לילות כימים, בתקופה הכי מאתגרת שעברה על עולם הרפואה, ואין לנו פנאי לרזניק, שמרכז עיסוקיו הוא השמצת הצוות הרפואי".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום