האב זעק בדיון: "החיים של הבת שלי שווים יותר משלוש שנים"

בדיון שנערך בעניינו של נאשם באי-מניעת עבירה בפיגוע בברקן, קבל רפי לבנגרונד, אביה של קים יחזקאל הי"ד על עסקת הטיעון שהובאה בפני השופטת: "לי זה הרס את הבית. הבן של קים לא יזכור אותה. שלוש שנים זו בדיחה, זה לא ירתיע אף אחד" • עו"ד בלייכר: "מחבל מבצע פיגוע בתמיכת הסביבה שלו. הנאשם ידע על תכניותיו של המחבל ולא עשה כלום. יש לתת ענישה מקסימלית"

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 27.10.2020 | 20:17

רפי לבנגרונד צילום: פלאש 90

היום (שלישי) התנהל הדיון בעניינו של מוחמד אבארהים חורסה, שנאשם באי מניעת עבירה בפיגוע בו נהרגו קים יחזקאל-לבנגרונד וזיו חג'בי הי"ד, שנורו למוות בידי מחבל במפעל 'אלון' שבברקן.

בדיון ביקשה התביעה מהשופטת לאשר את עסקת הטיעון בה הגיעט הצדדים להסכמה על עונש של 36 חודשי מאסר לנאשם בנוסף לתשלום הכספי, זאת לאחר שהשופטת דחתה את עסקת הטיעון הקודמת שעמדה על 33 חודשי מאסר.

חורסה הואשם בקשירת קשר למתן מקלט ובכתב האישום נאמר כי אף שידע על הנשק המצוי בידי המחבל ועל כוונותיו - לא דיווח ולא מנע את הפיגוע.

בדיון נכח רפי לבנגרונד, אביה של קים יחזקאל ז"ל, והביע את התנגדותו לעסקת הטיעון: "אני בטוח שהחיים של הבת שלי שווים הרבה יותר מ- 3 שנים או 1,500 ש"ח. גם החיים של זיו חג'בי לא שווים את זה. לי זה הרס את הבית. אין לי אישה, אין לי ילדים, בקושי יש לי נכדים. הבן של קים לא יזכור אותה לחלוטין, הוא היה בן שנה ו-4 חודשים. הוא יודע רק סיפורים על אמא, וגם כשהוא יגדל הוא לגמרי לא יזכור".

עוד אמר לבנגרונד: "לגזור שלוש שנים עונש זה הרי בדיחה. זה לא ירתיע אף אחד, זה לא יעשה את העבודה. זה בערך כמו שלא הרסו את הבית של המחבל, שטענו שהמשפחה לא מעורבת". בהמשך סיפר לבנגרונד על זירת הרצח, בה ראה את בתו המנוחה אזוקה.

"העונש צריך להיות יותר מרתיע. הוא צריך לקבל את המקסימום שמגיע לעבירה זו. גם זה לא מספיק, אז לפחות את המינימום. אני צריך לחיות עם הדבר הזה את כל הזמן שנשאר לי לחיות".

עו"ד חיים בלייכר מטעם ארגון 'חוננו', אשר מלווה את רפי לבנגרונד, מסר כי "מחבל שמבצע פיגוע עושה זאת בתמיכה של הסביבה שלו. מאחורי כל פיגוע שיוצא לפועל, עומדים מחבלים רבים שתומכים ומשתפים פעולה ואף מנסים לעשות פיגועים בעצמם. בכדי לייבש את ביצת הטרור יש לתת עונשים מרתיעים לכל מחבל ששותף בכל דרך לפיגוע. הנאשם ידע על תוכניותיו של המחבל ולא עשה כלום כדי לעצור אותן ואנו נוטים לחשוב - שאף שהדבר לא הוכח בבית המשפט – שהמחבל גם נטל חלק בתכנון ובהוצאת הפיגוע לפועל. על כן אנו מצפים שתינתן לו ענישה מקסימלית האפשרית".

גזר הדין בעניינו של המחבל יינתן במועד מאוחר יותר.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום