סוער: המועצה ניתקה את החשמל לבית הכנסת הוותיק

בית הכנסת הוותיק במועצת ירוחם נותק מזרם החשמל. רפי פחימה ממובילי בית הכנסת אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי מדובר בסיטואציה כואבת במיוחד "האבות שלנו, דור המייסד בנו את בית הכנסת, ובדורם של ילדיהם בית הכנסת עומד חשוך"

אהרן מילר | חדשות בארץ 27.10.2020 | 20:56

תפילה בחשיכה. אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

המועצה המקומית הדרומית ירוחם סוערת עם ניתוק החשמל לבית הכנסת הוותיק ביותר במושב, בית כנסת 'הכיפה', על ידי ראשת מועצת היישוב טל אוחנה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר רפי פחימה ממובילי בית הכנסת כי מדובר בסיטואציה כואבת במיוחד "האבות שלנו, דור המייסד בנו את בית הכנסת, ובדורם של ילדיהם בית הכנסת עומד חשוך" אמר בכאב.

עוד הוסיף פחימה ואמר כי "טל אוחנה מתרצת את הניתוק בכך שקיבלה 'חוזר מנכ"ל' לנתק את החשמל, אני מכיר את עבודת המועצה ולא ידוע על חוזר מנכ"ל עם הוראה שכזו. כנראה פנו אליה מבתי כנסת אחרים, למה אנחנו כן מקבלים, ובמקום להסביר להם כי מדובר בבית הכנסת הוותיק שתוקצב עד היום בחרה להסתתר אוחנה מאחורי טענה על קיומו של חוזר מנכ"ל עלום".

"נניח וההחלטה היא סופית יש דרך לעשות את זה, אפשר לבוא ולהידבר, ולא דווקא בתקופת הקורונה כאשר הכנסות המועטות שיש לבית הכנסת שבקושי מכסות את שכר הניקיון ובעלי הקריאה, גם הם כמעט ולא קיימת, עד לא קיימות כלל. מנהלת בית ספר פנתה אלי שהיא רוצה להביא תלמידי בר מצווה מעוטי יכולת לעשות להם טקס קטן בבית הכנסת, אמרתי לה שהיא מוזמנת רק שתביא איתה תאורה" אומר רפי בכאב ל'בחדרי חרדים'.

בקבוצה של תושבי היישוב נכתב היום: "תושבי ירוחם היקרים והאהובים, אוי לנו ביום זה, ולמה?? טל אוחנה ראש המועצה ניתקה היום את החשמל לבית הכנסת המרכזי 'הכיפה' ע"ש רבי דוד בן ברוך זצוק"ל. בית הכנסת הוקם על ידי המועצה המקומית ומשרד השיכון לפני 62 שנה, ובמשך כל שנות קיומו שילמה המועצה את החשמל של המבנה שלה, זאת על פי החלטת מליאת המועצה ועקב היותו בית הכנסת המרכזי. ההחלטה של טל לנתק את החשמל ולפגוע במתפללים ובעוסקים בצרכי הציבור באמונה, נובעת משיקולים זרם ובניגוד להחלטות מליאה ובניגוד לנוהג הקיים מזה 62 שנים".

בהודעה מצוינים כל ראשי המועצה וראשי הוועדה הקרואה שהיו לעיר עד היום, שהם תמיד אישרו את התשלום "מוצניק שילם, חיים א. שילם, עם שלם, שילם, גלטר שילם, אלמקייס שילם, אביסרור שילם, ביטון שילם - טל אוחנה מנתקת את החשמל. עורו משנתכם תושבים יקרים", הם קוראים בכאב.

פנינו לדוברות מועצת ירוחם לקבלת תגובה, עד למועד פרסום הכתבה היא לא נשלחה, לכשתתקבל נפרסם אותה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום