הנתונים נחשפים: הקורונה לא פגעה בעשירי ישראל

מדו"ח מיוחד של חברת 'קרדיט סוויס' שפורסם היום עולה כי למרות שרבים נפגעו ממשבר הקורונה, מספר המיליונרים בישראל ירד בשנה האחרונה רק ב-0.1% בלבד. ירידה של 154 מיליונרים בלבד, ל-157.3 אלף איש • מנגד העושר הכולל של עשרת המיליארדים הישראליים מאז תחילת מגפת הקורונה ירד ב-26% • צרות של עשירים

אהרן מילר | בריאות 25.10.2020 | 21:11

אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת 'קרדיט סוויס' פרסמה היום (ראשון) את דו"ח העושר הבינלאומי, שבדק את מצבם של המיליונרים בכל רחבי העולם, כאשר המיליונרים בישראל זכו לסקירה מיוחדת. מנתוני הדו"ח שפורסמו ב'כלכליסט' נראה כי בעבור המיליונרים הישראלים המשבר הנוכחי הוא רק בגדר 'מכה קלה בכנף'. 

מהדו"ח עולה כי למרות שישנם הרבה נפגעים ממשבר הקורונה, מספר המיליונרים בישראל ירד בשנה האחרונה רק ב 0.1% בלבד. ירידה של 154 מיליונרים בלבד, ל-157.3 אלף איש. ושווי העושר הממוצע של כל אחד מן המיליונרים הישראליים עומד על כ 3.33 מיליון דולר (נטו, בניכוי החובות), נתון זה דומה לשווי הנכסים של המיליונרים בסוף השנה שעברה.

היציבות הזו נובעת ככל הנראה, מכך שרבים משוקי העולם וראשם השוק האמריקאי, הצליחו להתגבר ואף לתקן את המפולת שספגו עם פרוץ המשבר העולמי. כך ע"פ ההסבר של הכתבת עירית אבישר ב'כלכליסט'.

עוד עולה מהמחקר של 'קרדיט סוויס' כי בישראל ישנם עשרה מיליארדרים, הנתון הזה מציב אותנו במקום ה-18 בעולם בכמות המיליארדרים לנפש. יש לציין כי בניגוד למיליונרים, מצבם של המיליארדרים דווקא נפגע במשבר, ככל הנראה משום שחלקם חשופים יותר לעסקים שנפגעו. לפי הדו"ח, העושר הכולל של עשרת המיליארדים הישראליים מאז תחילת מגפת הקורונה ירד ב-26%, לעומת ירידה ממוצעת של 15.2% שנרשמה בעושרם הכולל של אלף המיליארדים הפועלים בעולם.

הילה גולדנברג, מנכל"ית 'קרדיט סוויס ישראל', מסרה ל'כלכליסט' בעקבות הדו"ח: "הזינוק במניות הוא הסיבה העיקרית לכך שמדינות רבות רשמו עליות חריגות בעושר במשקי הבית במהלך 2019. ארצות הברית לא רק המשיכה את הגידול הבלתי פוסק של העושר הכולל בכל שנה מאז 2008, אלא רשמה רווח של 42,090 דולר לאדם בוגר, הרבה מעל הרווח בכל שנה קודמת".

יצוין כי ישראל ממשיכה לבלוט עם כמות מיליונרים גבוהה ביחס לגודלה, כאשר מבחינת גודל אוכלוסיה, ישראל מדורגת באזור המקום ה-100 בעולם, היא מדורגת במקום ה-30 במספר המיליונרים. הנתונים החזקים לגבי ישראל נובעים ממספר סיבות, בהן התפתחות תחום ההייטק וריבוי האקזיטים, שייצרו לא מעט מיליונרים לאורך השנים. מה שעוד תורם לנתונים החזקים הוא השקל, שמפגין עוצמה ומחזק ריאלית את שווי ההון המוחזק בשקלים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום