בג"ץ דחה את העתירה: ביתו של רוצח הרב אוחיון ייהרס

אחרי שבתחילת החודש הוציא צו עיכוב, בית המשפט העליון דחה היום את עתירת בני משפחתו של המחבל שרצח את הרב שי אוחיון בפיגוע הדקירה בפתח תקווה, וקבע כי יש להרוס את ביתו בכפר רוג'יב באזור העיר שכם

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 25.10.2020 | 16:17

צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט העליון, ברוב של שני שופטים דחה היום (ראשון) את העתירה שהגישו בני משפחתו של המחבל חליל עבד אלחאלק מחמד דויכאת, אשר ביצע את פיגוע הדקירה לפני כחודשיים בצומת סגולה בפתח תקווה, ורצח את תושב העיר הרב שי אוחיון הי"ד. זאת, לאחר שבתחילת החודש הוציא בית המשפט צו זמני שמנע את ההריסה, החלטה שגררה ביקורת קשה מצד גורמים בימין. 

מי שהתנגד להחלטה להרוס את ביתו של המחבל, הוא השופט מני מזוז שידוע בפסיקותיו בנושא. כאמור, השופטים נועם סולברג ויעל וילנר קיבלו את דעת המדינה בעניין וקבעו כי יש להרוס את ביתו של המחבל. למרות ההחלטה לאשר את ההריסה, מתח השופט סולברג ביקורת על צה"ל וקבע כי "מוטב היה למפקד הצבאי לציין בהודעתו מהי העילה לנקיטת צעד זה, וראוי שכך יֵעשה בעתיד, כפי שנהוג היה בעבר, אך אין בכך כדי לשלול את חוקיות הצו". 

לבקשת השופטים, הוגשה חוות דעת מקצועית מאת שירות הביטחון הכללי, שלפיה התועלת שבהריסת בתי-מפגעים עולה לאין שיעור על החשש שמא נקיטת מהלך זה תביא לביצוע פיגועים נוספים.

הרב אוחיון, בן 39 תושב שכונת כפר אברהם בפתח תקווה, הותיר אחריו את אשתו וארבעה ילדים. בלילה שלאחר הפיגוע פשטו לוחמי צה"ל על הכפר רוג'יב באזור העיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית 'שומרון', ומיפו את  ביתו של המחבל החשוד בביצוע פיגוע הדקירה. מצה"ל נמסר כי המיפוי בוצע לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.

כזכור, על פי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי מרכז, עבד חליל כפועל בניין באתר בנייה בפתח תקווה, בהתאם להיתר עבודה חוקי שניתן לו. הנאשם, כך עולה מכתב האישום, שקל וגיבש החלטה להמית באמצעות סכין אזרח או חייל ישראלים יהודים, באשר הם, "למען פלסטין, העם הפלסטיני, מסגד אל אקצא, ואללה". בהתאם להחלטתו ולתוכנית הפיגוע, נטל הנאשם סכין שהייתה במטבח אתר הבנייה, הכניסה לכיס מכנסיו, ויצא מהאתר.

לאחר שחיפש קורבן והזדמנות מתאימים לביצוע תוכנית הפיגוע במשך כשעה, הבחין המחבל בשעה 13:15 ברב שי אוחיון ז"ל, שצעד מולו ברחוב. הנאשם, כך מתואר בכתב האישום, שלף את הסכין מכיס מכנסיו ודקר את המנוח 3 דקירות עמוקות עמוקות בחזהו, שתיים מימין אשר חדרו גם לריאה הימנית, הסרעפת, והכבד, ואחת משמאל אשר חדרה גם לריאה השמאלית.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום