ארה"ב: האוניברסיטה המפורסמת הפכה ל'מיצג אנטי ישראלי'

האנטישמיות בארה"ב: סטודנטים יהודיים ותומכי ישראל מתלוננים כי שגרת הלימודים באוניברסיטת אילינוי בה הם לומדים הפכה לבלתי נסבלת | תומכי טרור ואיסלאם הלומדים במקום במסע הטרדות והצקות בלתי פוסקות, זה תקופה ארוכה, לכל זיק של ישראליות ויהדות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 24.10.2020 | 19:33

אילוסטרציה צילום: pixabay

סטודנטים יהודים מאוניברסיטת אילינוי עברו "מסע בלתי פוסק של הטרדות אנטישמיות".

על פי התלונה שהוגשה למשרד לזכויות האזרח של משרד החינוך האמריקני, אותם סטודנטים ואחרים התומכים בישראל "ספגו גידול מדאיג באנטישמיות ובאנטי-ציונות בחמש השנים האחרונות", כך על פי הודעה שפרסם מרכז לואי ברנדייס לזכויות אדם ביום שישי.

במהלך אותה תקופה רוססו צלבי קרס ברחבי הקמפוס, הושחתו חנוכיות ומזוזות, על פי ההצהרה, חלונות של "אחוות יהודים" נופצו עם בלוקים, סטודנטים פרו-פלסטיניים האדירו חברי ארגוני טרור, תקפו סטודנטים יהודים ובעלי בריתם, כמו "נאצי" ו"עליון לבן" והפכו את מתחם האוניברסיטה למיצג אנטי ישראלי.

בתלונה נטען כי מנהלי האוניברסיטאות לא הצליחו לספק "מסגרת אקדמית ללא אפליה" למרות שהם ידעו על "הסביבה העוינת המתפתחת". בהצהרה נטען גם כי חלק מעובדי האוניברסיטאות "היו שותפים" בטיפוח סביבה זו.

"ניסיונות קודמים של האוניברסיטה לטפל באנטישמיות לא שיפרו את הסביבה העוינת בקמפוס", כך על פי ההצהרה. ולמרות שהתלונה פורסמה רק לאחרונה, על פי הדיווחים האוניברסיטה קיבלה שבעה חודשים להגיב לטענות.

"לנוכח הטקטיקות המתמשכות וכמעט ללא שום פעולה מצד האוניברסיטה, החלטנו לפרסם את הדבר", כך אמרה עליזה לוין, נשיאת 'מרכז לואי ברנדייס'. "אנו מקווים שהמודעות הציבורית למצב הקשה הזה תביא את האוניברסיטה להכיר סוף סוף ולהתמודד עם ההטרדות האנטישמיות הקשות שהיא טאטאה מתחת לשטיח זמן רב מדי".

מטעם האוניברסיטה לא הגיבו לבקשות תגובה של ערוצי התקשורת המקומיים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום