אזרחים שנפגעו מהמשטרה בל"ג בעומר נערכים לתבוע

במוצאי ל"ג בעומר תשע"ח התיז שוטר גז פלפל אל חצר עזרת הגברים שמחוץ לציון רשב"י במירון וגרם למנוסה המונית שכמעט הסתיימה באסון. הוא נשפט ונמצא אשם, כעת הניזוקים מתארגנים לתבוע | כל הפרטים בפרסום ראשון

יוסף קליין | חדשות בארץ 21.10.2020 | 23:42

מחסום בכניסה למירון, ארכיון צילום: דוד כהן, פלאש 90

במוצאי ל"ג בעומר של שנת תשע"ח התפתחה מהומה בחצר ציון רשב"י במירון. אדם שזהותו לא ידועה השליך חפץ על שוטר שניצב בחצר וזה בתגובה התיז גז פלפל לאוויר. התוצאה: מאות התקשו לנשום ופתחו במנוסה, רמסו אלו את אלו באירוע שאך בנס לא הסתיים באסון. תביעה הוגשה למח"ש שחקרה את השוטר ומצאה אותו אדם. הוא נענש בנזיפה ובהורדה בדרגה, וכעת הנוכחים בחצר בשעת המהומה מתארגנים לתבוע את המשטרה.

במקרה המדובר טחנות הצדק טחנו לאט, אבל הסיפור הסתיים בהרשעה ולא בטיוח. ל'בחדרי חרדים' נודע כי השוטר שאותר במהרה, נחקר והודה בהתרחשויות. התברר שהוא החזיק בכיסו מכל גז פלפל בניגוד לנהלים שקבעו כי אין לעלות לשטח הר מירון תרסיס כזה שאינו מתאים להתזה במקומות סגורים או הומי אדם, ואף השתמש בו בניגוד לנהלים, כשהתיז את הגז מבעד לחור במחיצה שבין עזרת הנשים לעזרת הגברים, ללא שהבחין על מי הוא מתיז.

ההמונים שחשו צריבה בעיניים וקשיי נשימה חשבו כי מחבל פרץ למקום. במהומה שהתפתחה ניסו ההמונים להימלט החוצה בעוד רבים מבחוץ מנסים להיכנס. באנדרלמוסיה שנוצרה נפלו חלק מהנוכחים ארצה, אחרים רמסו אותם ברגליהם ואך בנס לא הסתיים האירוע באסון המוני.

מיד למחרת האירוע פורסם הדבר בעיתונות ותלונה הוגשה למח"ש. השוטר אותר ונחקר וכאמור הודה במיוחס לו ועל כן נענש בנזיפה ובהורדה בדרגה לזמן קצוב.

'בחדרי חרדים' מפרסם לראשונה כי כעת מתארגנים הנוכחים במקום שניזוקו בגופם או בממונם לתביעה ממונית נגד המשטרה. עורך דין ידוע נשכר לצורך כך והוא החל בהכנת כתב התביעה שמסתמך בין השאר על הודאת השוטר בחקירתו במח"ש. "אני מקווה שהצדק סוף סוף יעשה", אומר אחד מאלו שנכחו במקום שסובל עד היום מחרדות בעקבות הארוע המצער. "מאז בכל פעם שאני מגיע למקום, החרדה לופתת אותי. אני לא מצליח להתנער מהסיטואציה האיומה. גם אם הפיצוי לא יהיה גבוה, חשוב שהמשטרה תשלם מחיר על מחדליה, אולי זה מה שימנע את המקרה הבא".

 

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום