ארה"ב: תעלומת המתים לא נפתרת

226 אלף איש בארה"ב מתו מקורונה, בעוד התמותה העודפת ביחס לשנה שעברה עומדת על 285 אלף איש. ממה מתו 60 אלף איש?

יוסף קליין | חדשות בעולם 21.10.2020 | 10:52

אילוסטרציה צילום: pixabay

ממה מתו 60 אלף איש? זו השאלה שמעסיקה את כלי התקשורת בארה"ב בימים האחרונים. הנתונים שפורסמו לאחרונה מעצימים את התעלומה אודות מותם של האנשים.

הנתונים מגלים כי בארה"ב כולה מתו עד כה 226 אלף איש מקורונה. הבעיה מתחילה בנתוני התמותה העודפת, כלומר, במספר המתים הכללי שנרשם ביחס למספר מקרי המוות שאירעו באותה תקופה אשתקד והוא עומד על 285 אלף. כלומר, מאז פרוף המגפה לחיינו מתו בארה"ב 285 אלף איש יותר ממספר המתים בתקופה זו בשנה שעברה. חישוב מהיר מעלה כי ישנה תמותה עודפת שלא קשורה לקורונה במספר גבוה במיוחד: 60 אלף מתים.

התקשורת בארה"ב שמדווחת על הנתונים לא מצליחה להבין מדוע התמותה העודפת כה גבוהה. כמה השערות עולות בהקשר לכך, אחת מהן היא כי עשרות אלפים מתו לא בגלל הקורונה, אלא בגלל טיפול רפואי כושל ורשלני שנגרם בגלל העומס על מערכת הבריאות שנגרם בגלל הקורונה.

אותם מתים סבלו ממחלות לב או כלי דם וממחלות כרוניות שונות, אך בעוד בתקופה רגילה היו מקבלים טיפול הולם ושבים לביתם, השנה בגלל העומס בבתי החולים הם לא קיבלו את הטיפול הראוי והלכו לעולמם.

השערה אחרת מדברת על כך שחלק מהמתים מקורונה לא מוגדרים ככאלו, מאחר והם מתו ממחלות שלכאורה אינן קשורות, אף שהקורונה היוותה את הזרז המכריע שהוביל למותם. יתכן גם שבגלל העומס הרב על מערכת הבריאות לא כל החולים נדגמו לקורונה, חלקם מתו מבלי שאיש ידע כי סיבת מותם היתה הנגיף.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום