יש אישור מפרופ': שמן אורגנו יעיל לחולי קורונה?

אחרי שרף הלבונה מגיע תורו של שמן האורגנו: מומחי טבע טוענים כי השמן מסייע פלאים לחולים, ויש להם גם אישור מפרופ' ראובן אור • הסתייגות אחת: גלולות שמן אורגנו מעלות מעט את לחץ הדם

יוסף קליין | בריאות 21.10.2020 | 16:04

אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

אחרי שרף הלבונה ויתר העצות, מגיע תורו של שמן האורגנו. טבעוניים טוענים כי לשמן האורגנו סגולות מיוחדות המועילות לשיפור מערכת הנשימה, והוא הוכח כיעיל גם לטיפול בקורונה.

מי שחושף את התועלת של שמן האורגנו הוא דורון פלדמן, שעומד מאחורי שורה של עצות המבוססות על תכשירים מהטבע שלדבריו הוכיחו כיעילים לטיפול בקורונה. המידע שהוא מפרסם קיבל את אישורו של הפרופ' ראובן אור, בכיר במרכז הרפואי 'הדסה', אך מי שנחשב כמי שמשלב במחקריו גם את הרפואה האלטרנטיבית לצד הרפואה הקונבנציונלית. 

פלדמן טוען כי "בחודשים האחרונים פרסמתי שלדעתי שמן אורגנו יעיל בטיפול בחולי קורונה. בהתפרצות האחרונה של הקורונה הצלחתי לעזור למספר חולי קורונה , כולל מבוגרים מאוד בעלי מחלות רקע. בשלושת השבועות האחרונים פרופסור ראובן אור ניסה את הענין, וגם על פי נסיונו הוא כותב "ששמן אורגנו מקצר את זמן ההחלמה מקורונה".

בנוסף, לדבריו, רופא שיניים בשם איתי בביוף בדק את יעילות השמן במקרה של דלקת בשן. הוא גילה - כך לטענתו - ששמן אורגנו "יעיל לפחות כמו אנטיביוטיקה, לטיפול בדלקת בשן". הרופא אכן אישר את הדברים וקבע כי הטיפול באמצעות השמן בשן אכן הועיל. 

מאחר ומדובר בחומר שאם הוא לא יועיל הוא לא יזיק אין מניעה מלעשות בו שימוש ולקוות לשיפור (כמובן שהדבר לא מהווה בשום אופן תחליף להוראת רופא, ובוודאי שאין לנסות למנוע באמצעותו אשפוז בביה"ח), אם כי ישנה הסתייגות אחת: גלולות שמן אורגנו מעלות מעט את לחץ הדם. כך שמי שסובל מיתר לח"ד - עצה זו אינה יעילה עבורו. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום