טראמפ: לאחר ההפקדה נסיר את סודאן מרשימת הטרור

סודאן וארה"ב מחממים יחסים. ארצות הברית השיגה פיצויים למשפחות נפגעי הטרור בפיגועים שהתרחשו בשנת 1998 תוך מעורבתה של סודאן. בתמורה סודאן תוסר מרשימת מדינות תומכות הטרור של ארה"ב | ומה באשר ליחסים עם ישראל?

יענקי פרבר | מדיני 20.10.2020 | 07:14

הנשיא טראמפ מחוץ לחדר הסגלגל צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתייחס להתקדמות היחסים מול סודאן. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב: "חדשות טובות, ממשלה חדשה בסודאן, מתקדמת מאוד, הסכימה לשלם 335 מיליון דולר לקורבנות הטרור האמריקניים ולמשפחות, לאחר ההפקדה אסיר את סודאן מרשימת נותני חסות לטרור. סוף סוף, צדק לעם האמריקאי וצעד גדול למען סודאן".

‏טראמפ אמר כי הוא יסיר את סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור - והיא תעביר פיצויים לנפגעי הפיגועים ב-1998 ששמה נקשר בהם. הנשיא לא הזכיר את ישראל אבל זה כנראה יגיע בימים הקרובים.

מוקדם יותר אמרו ‏שני גורמים אמריקניים ל'רויטרס' כי סודאן וארה"ב קרובות להסכמה על הסרת שמה של המדינה הערבית מרשימת המדינות התומכות בטרור. העסקה להסרת סודאן מרשימת הטרור יכולה להתניע צעדים מצד סודאן לכינון יחסים עם ישראל, כך לדברי הגורמים.

בימים האחרונים ציטט העיתונאי רועי קייס כי ‏גורם במשרד החוץ הסודאני אומר ל'כאן חדשות' כי יש ציפייה בחרטום בירת סודאן שארצות הברית תכריז על הסרת שמה של סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור ‏לדבריו, מסר לא רשמי ברוח זו הועבר משגריר סודאן בוושינגטון. במקביל הוא הוסיף כי יש אינדיקציות על הבנות להתניע את צעדי נרמול היחסים עם ישראל אחרי שתהיה הכרזה אמריקנית.

ראש מועצת המעבר של סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, מודה לנשיא ארה"ב טראמפ "בשמו ובשם העם הסודאני" על מה שכינה "הצעד החשוב שנלקח בכיוון הסרת שמה של סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור". כך נכתב בציוץ בחשבון הנשיאות הרשמי בטוויטר.

גם ראש ממשלת סודאן, עבדאללה חמדוכ, הביע את תודתו על הכוונה האמריקנית להסיר את שמה של סודאן מהרשימה: "הגדרה שפגעה רבות במדינה", לדבריו. הוא הוסיף כי סודאן מצפה בכיליון עיניים להפיכת העניין לרשמי.

שרת האוצר של סודאן אמרה לאחר הצהרת טראמפ הערב: "הצלחנו להפריד בין ציר נרמול היחסים עם ישראל לציר הסרת שמה של סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום