עיריית אשדוד דורשת לשלול תקציב לת"ת של הפלג

בעוד תלמודי התורה נפתחים בזה אחר זה כהוראת הגר"ח קניבסקי, בעיריית אשדוד סימנו את הת"ת הראשון • אחרי שריתכו את השערים שכבר נפרצו, מיהרו בעירייה לשגר פנייה למשרד החינוך בכדי לשלול תקציבים מת"ת "מאיר עיני ישראל" של הפלג בעיר 

ארי קלמן | חדשות בארץ 18.10.2020 | 11:31

ת"ת בזמן הקורונה, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

חשיפה: לאחר הודעת האזהרה ששיגרו בעיריית אשדוד למנהלי התלמוד תורה בעיר ובו התרעה כי תלמוד תורה שיפעל בניגוד לתקנות יוזמן לשימוע במשטרה ובעירייה שתשלול את התקציבים - בעירייה מעלים כעת שלב.

בשבוע שעבר נפתח תלמוד תורה "מאיר עייני ישראל" של הפלג הירושלמי בעיר, ובעירייה מיהרו לנקוט צעדים, מנהל המוסד זומן לחקירה במשטרה, ובעירייה שיגרו פנייה למשרד החינוך בדרישה לפעול לשלילת התקציב נגד המוסד.

במכתב ששיגר מנהל מחלקת החינוך בעיר למ״מ מנהל המחוז החרדי רותי אלמליח הוא כתב כי "בבית הספר נמצאים מאות תלמידים, ללא נוכחות מי מהנהלת בית הספר, ללא אבטחה או פיקוח כל הנכנסים ובעיקר קבוצת בוגרים, אשר הזדהו כהורים מתנדבים"

הפנייה של העירייה

בעירייה ציינו כי הוגשה תלונה במשטרה והנהלת בית הספר נדרשו לחקירה, והעירייה רתחה את שערי בית הספר, ולמרות כך השערים נפרצו, "מדובר בהפקרה ובעידוד לאנרכיה כנגד הריבון", ציינו בעיריית אשדוד.

בעירייה דורשים ממשרד החינוך לשלול תקציבים, שמנהל האגף כתב: "לא עולה על הדעת כי מוסד המתנהל כך, ימשיך לקבל הכרה / רישוי ותקצוב ובראשו מנהל המסכן כך את התלמידים".

מנגד, בתלמוד תורה טענו כי המנהל אינו מתגורר בעיר, וכי הפעילות בתלמוד תורה נעשתה ללא הסכמתו, וכי מדובר ביוזמה פרטית של ההורים שהגיעו ולימדו את ילדיהם במבנה בית הספר, יצויין, כיבמשרד החינוך טרם נקטו צעדים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום