כחצי שעה קודם כניסת השבת: השרים אישרו סגר על החרדים

סמוך לכניסת השבת אישרו חברי ועדת השרים את הארכת הסגר על הערים האדומות - כל הערים החרדיות. מסגרות החינוך לגיל הרך עד גיל 6 ייפתחו כבר מחר גם בערים שתחת סגר. נתניהו: "ההחלטה על הסגר הוכיחה את עצמה והביאה לירידה דרמטית בנתוני התחלואה בכל היישובים"

ארי קלמן | בריאות 17.10.2020 | 19:14

חרדים עם מסכות צילום: אבי דישי, פלאש 90

חצי שעה לפני שנכנסה שבת בראשית הצביעו חברי ועדת השרים לענייני אזור מוגבל על סגר שיוטל על חלק מהערים החרדיות החל ממחר ועד ליום רביעי או עד לירידת התחלואה, המוקדם מביניהם.

על פי החלטת השרים, החל ממחר (ראשון) בערב ועד ליום רביעי בחצות, יוטל סגר על הערים: בני ברק, אלעד, מודיעין עילית, רכסים, ביתר עילית ושכונת מטרסדורף, רמת שלמה, רמת אשכול ומעלות דפנה.

למרות שההחלטה תקפה עד ליום רביעי, באם אחד מהערים תרד ברמת התחלואה ותשנה את הגדרתה לעיר 'כתומה', הסגר יוסר אוטומטית. בדיון הוצגה הירידה בתחלואה בציבור החרדי ובכירי משרד הבריאות שיבחו את התנהלות הציבור החרדי.

ההגבלות המוכרות; יציאה מעבר לקילומטר ושאר ההגבלות כמו תחבורה ציבורית וסגירת חנויות נשארות, כמו כן בהתאם להמלצת משרד הבריאות, ועדת השרים החליטה לאפשר חינוך לגיל הרך בגילאי 0 עד 6 גם בערים האדומות.

עוד נקבע כי תתאפשר כניסה ויציאה מהאזורים המוגבלים לתלמידי חינוך מיוחד, נוער בסיכון ומוסדות חינוך ורווחה שפעילותם הותרה.

צוות שרים בראשות שר האוצר יתכנס מחר כדי לעגן תקנות שיגנו על עובדים מפני פיטורין וכן ייבחן מענק סיוע נוסף לישובים הללו ע"י פיקוד העורף ומשרד הפנים.

בתום הדיון סמוך לכניסת השבת, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ההחלטה על הסגר הוכיחה את עצמה והביאה לירידה דרמטית בנתוני התחלואה בכל היישובים. עם זאת, נותרו כמה יישובים ואזורים בודדים ברשימת הערים האדומות. אני מעריך מאוד את המאמץ שהתושבים עשו להורדת התחלואה ומקווה שבמאמץ נוסף נוכל להוציא גם את האזורים הללו מרשימת הערים האדומות בהקדם. זוהי המלצת גורמי הרפואה במשרד הבריאות וטוב שוועדת השרים לאזור מוגבל קיבלה המלצה זו פה אחד. נמשיך להיאבק בקורונה כולנו ביחד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום