סגן ראש השב"כ לשעבר הלך לעולמו אחרי שחלה בנגיף

יצחק אילן, לשעבר סגן ראש השב"כ ומי שכונה במסדרונות השב"כ 'הגרוזיני', הלך לעולמו אחרי שחלה בקורונה • יצחק ז"ל הוביל את הלחימה בטרור המתאבדים, לחם למען האמת והצדק, ורבים חייבים לו את חייהם • יהי זכרו ברוך

קובי בורנשטיין | ברוך דיין האמת 16.10.2020 | 10:20

נרות זיכרון. אילוסטרציה צילום: pixabay

‏יצחק אילן לשעבר סגן ראש השב"כ נפטר מקורונה והוא בן 64. אילן, שכונה בשב"כ "הגרוזיני" בגלל שעלה מגאורגיה, היה מורדם ומונשם בתקופה האחרונה.

אילן שירת יותר מ-30 שנה בשב"כ מילא שורת תפקידים בשב"כ במבצעים, בחיסולים, בחקירות ובסיכול, ועלה בסולם הדרגות בזו אחר זו עד לתפקיד סגן ראש השב"כ. בשנת 2011 הפסיד בהתמודדות על ראשות הארגון ליורם כהן.

עד לאחרונה כמעט ולא שמעו עליו, אלא שהוא חל להיחשף בגלל חתירתו לאמת והצדק, כשהסיפור הידוע ביותר הוא מלחמתו למען זיכוי של רומן זדורוב, אשר אילן האמין כרבים מאזרחי המדינה, שנתפר לו תיק, והוא חף מכל פשע.

כאמור, לפני מספר שבועות חלה בקורונה ולפני כשבועיים מצבו הדרדר והוא נזקק להנשמה ובהמשך אף הורדם. הבוקר השיב את נשמתו ליוצרה והוא בן 64 שנים בלבד בלכתו.

‏ראש השבכ נדב ארגמן ספד לו ואמר כי "יצחק אילן ז"ל היה אחד מעמודי התווך של השירות. חוקר מצטיין ואיש מודיעין מן המעלה הראשונה. לאורך השנים ניהל יצחק מאות רבות של מבצעי מודיעין, חקירות וסיכול, אשר הביאו להצלת חיי אדם רבים - ישראלים רבים חבים לו את חייהם מבלי שיודעים זאת. יצחק היה פטריוט ישראלי".

ראש השב"כ לשעבר ח"כ אבי דיכטר ציין כי "ספק אם רבים יודעים כמה אדירה היתה תרומתו לביטחון ישראל. כמה מהאנשים קמים בבוקר לעבודה, חיים בזכות סיכולי הטרור של יצחק. מכמה אנשים נמנעה פציעה, בזכות חכמתו של יצחק בלחימה בטרור. יום עצוב לעם ישראל ולמערכת הביטחון. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, חה"כ משה (בוגי) יעלון: "מרכין ראשי ומשתתף בצער משפחתו של חברי יצחק אילן ז״ל, שהלך לעולמו. יצחק, היה איש מודיעין ומבצעים מעולה, לוחם סתר חכם, אמיץ ורב פעלים, שתרומתו החשאית העצומה לביטחון ישראל הצילה חיי רבים, יצחק היה שותף לדרך אוהב העם והארץ. יהי זכרו ברוך".

השרה עומר ינקלביץ': "בוקר עצוב עם הידיעה על פטירתו של יצחק אילן, סגן ראש השב"כ לשעבר. אילן היה איש יקר, עתיר זכויות למען ביטחון ישראל, ולוחם כל חייו - החל מתפקידיו לאורך עשרות שנים בשב"כ, ועד למלחמתו העצמאית בפרשת רומן זדורוב. תנחומיי למשפחתו היקרה. יהי זכרו ברוך".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד: "‏כואב על לכתו בטרם עת של סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן ומשתתף בצער המשפחה. כולנו חייבים ליצחק המון על תרומותו לבטחון ישראל. יהיה זכרו ברוך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום