צפו: חבר מועצת העיר ספד לרבי מאשדוד

חבר המועצה החסידי בעיר אשדוד, ספד היום לרבי מפיטסבורג במליאת מועצת העיר. "העיר אשדוד והציבור החרדי הפסידו אדמו"ר מאד גדול. דרכו של האדמו"ר היתה לקבל ולקרב כל יהודי באשר הוא" • צפו בדברי הקינה

אהרן מילר | חרדים 15.10.2020 | 22:59

ברית בחצר הקודש פיטסבורג צילום: יוסי לוי

באולם מועצת העיר אשדוד נשא היום (חמישי) נציג החסידות בעירייה, חבר העירייה עזרא שור דברי הספד אחר רבו האדמו"ר מפיטסבורג זצ"ל.

"העיר אשדוד והציבור החרדי הפסיד אדמו"ר מאד גדול" פתח שור והוסיף; "אני רוצה לעמוד על הסימבוליות של הפטירה דווקא בימי חג הסוכות. כאשר בחג הסוכות ד' הדפנות של הסוכה מקבלות אליהן כל יהודי באשר הוא. כך הייתה גם דרכו של האדמו"ר לקבל ולקרב כל יהודי באשר הוא".

 

עוד הוסיף חבר המועצה החסידי: "בשבוע שאנו קוראים בתורה 'בצלם אלוקים ברא אותם' יושבים בניו שבעה אחריו, אחרי איש שהיה מקבל כל אדם באשר הוא, כל נברא בצלם".

"שמעתי במהלך השבעה סיפור שסופר על ידי בעל המעשה בעצמו, ספורטאי בעל שם, נכנס אליו וביקש ברכה להצלחה במשחקי הספורט בהם הוא משחק, שאל אותו האדמו"ר האם הוא משחק בשבת, לאחר שהשיב בשלילה. קם האדמו"ר וניגש לארון הספרים והוציא חומש והראה לו את הפסוק 'ושמרו בני ישראל את השבת'. אני שואב את כל כוחי מהתורה הקדושה, ואיך אוכל לברך אותך כשאינך מקיים את ציווי ה' אמר לו האדמו"ר. למותר לציין שמאז הפסיק הספורטאי לשחק בשבת" מספר שור על הקירוב במאור פנים.

עוד אנקדוטה סיפר שור ששמע מהאדמו"ר זצ"ל, כתוב 'וראה בטוב ירושלים', יש בירושלים רק דברים טובים? אלא התורה מלמדת אותנו להתמקד רק בטוב שיש בכל דבר ובכל אדם, "חבל על דאבדין" מקונן חבר העירייה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום