עכשיו זה רשמי: שיעור החרדים הנותנים עזרה הוא הגבוה ביותר

בסקר שנערך על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בקרב בני 20 ומעלה 21%, המהווים כ-2.1 מיליון איש, בדקו כמה הישראלים עוזרים, נעזרים, והאם אפשר לקשור בין מצב בריאותי וכלכלי לסך הנתינה | המגזר החרדי מככב בראש רשימת נותני עזרה | למקרה שתהיתם מי בתחתית הרשימה? המגזר הערבי.

אהרן מילר | חרדים 14.10.2020 | 21:53

מחלימי הקורונה מתנדבים להסיע חולים צילום: באדיבות המצלם

בסקר שנערך בקרב בני 20 ומעלה 21%, המהווים כ-2.1 מיליון איש הצהירו על נתינה ועשיית חסד, בסקר המיוחד בדקו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את שיעור הנתינה בקרב אזרחי מדינת ישראל. בדגש על פילוח לפי מגזרים רמת השתכרות והמצב בריאותי.

באופן לא מפתיע הציבור החרדי מככב בראש מעניקי העזרה, הנתונים לפניכם:

50% מנותני העזרה, עושים זאת עד 7 שעות בשבוע. היתר, עוזרים יותר מ-7 שעות או מספר שעות לא קבוע. 5% עוזרים בכל יום במשך כל היום.

20% מהגברים ו- 23% מהנשים עוזרים לבן משפחה. יהודים עוזרים בשיעור גבוה יותר מערבים (23% ו-15% בהתאמה).

בקרב היהודים: שיעור החרדים הנותנים עזרה לקרוב משפחה הוא הגבוה ביותר ועומד על 34%. 26% מהדתיים נותנים עזרה; ו 22% מהמסורתיים; במגזר הכללי סך האחוזים עומד על 20% בלבד.

22% מהמועסקים נותנים עזרה לבן משפחה, בדומה לשיעור בקרב הבלתי מועסקים. בנוסף 19% מאלה שאינם שייכים לכוח העבודה נותנים עזרה.

13% מהמועסקים הנותנים עזרה, מדווחים על מתן העזרה על חשבון העבודה שלהם, – 44% מהם הפסידו ימי עבודה ו-46% נוספים דווחו על הפסד שעות עבודה או צמצום היקף משרה.

13% מנותני העזרה לבן משפחה מעריכים את מצב בריאותם כ'לא כל כך טוב' או 'בכלל לא טוב'. ומרבית העוזרים צורכים תרופות במרשם רופא, כמחציתם נזקקו בשנה האחרונה לטיפול רפואי.

30% מנותני העזרה לבן משפחה אינם מצליחים לכסות את הוצאותיהם החודשיות בדומה ליתר האוכלוסייה. ו 36% מהם אינם מרוצים ממצבם הכלכלי.

יחס הקרבה של מקבל העזרה על פי נתוני הסקר הינו: 48% נותנים עזרה להורה; 15% - לאח או אחות; 9% - לבנם או בתם; 7% לסבא או סבתא.

45% מהנותנים עזרה לקרוב משפחה, מסייעים לו בשל קשיים הנובעים מגיל מבוגר: 36% - עקב קשיים בתפקוד פיזי או בניידות, הנובעים מגיל מבוגר; 14% – עקב קשיים בתפקוד המנטלי או הקוגניטיבי, הנובעים מגיל מבוגר. 22% מעניקים עזרה לקרוב עם מחלה או בעיה בריאותית; 14% בשל נכות או מוגבלות שאינה תוצאה של גיל; 13% עקב מוגבלות נפשית, תקשורתית או שכלית-התפתחותית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום