טיסה ראשונה מאבו דאבי עברה מעל שמי ישראל

לראשונה טיסת 'איתיאחד' ממילאנו לאבו דאבי עברה בשמי הארץ, וזאת בהתאם להבנות בין גורמי התעופה במשרד התחבורה לאיחוד האמירויות. שרת התחבורה רגב: "אנו מקדמים במרץ את ההסכמים להתנעת הטיסות הישירות בין תל אביב לאבו דאבי ודובאי שיובילו לעידן כלכלי חדש ולפריחה אזורית למען אזרחי ישראל"

קובי ברקת | מדיני 14.10.2020 | 19:28

מטוס ממריא. אילוסטרציה צילום: unsplash

פירות "הסכם אברהם" שנחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות כבר מביאים לאירוע היסטורי. לראשונה טיסת 'איתיאחד' ממילאנו לאבו דאבי עברה היום בשמי הארץ, וזאת בהתאם להבנות בין גורמי התעופה במשרד התחבורה לאיחוד האמירויות. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ תא"ל מיל' מירי רגב: "אנו מקדמים במרץ את ההסכמים להתנעת הטיסות הישירות בין תל אביב לאבו דאבי ודובאי שיובילו לעידן כלכלי חדש ולפריחה אזורית למען אזרחי ישראל".

נזכיר, כי הסכם השלום עם איחוד האמירויות יעלה מחר (חמישי) לדיון ולהצבעה במליאת הכנסת, לאחר שבתחילת השבוע אושר פה אחד בממשלה. הרשימה המשותפת מתכוונת להצביע נגד ההסכם.

 

חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה (בל"ד) אמר כי "זו אחת מעסקאות הנשק הגדולות שישראל עשתה בשנים האחרונות. אם זה הוא השלום הישראלי – אנחנו לא רוצים אותו". עוד הוסיף וטען, כי "הסכסוך הערבי-ישראלי מעולם לא היה סביב שאלות כלכליות. מקור הסכסוך הוא בכיבוש הישראלי של פלסטין והשטחים השייכים למדינות ערביות אחרות. העסקה המדוברת, אשר מתעלמת מהכיבוש ומהפלסטינים, מרחיקה את השלום ולא מקרבת אותו"

בימין הגיבו במתקפה על הרשימה המשותפת. "על זה בדיוק אומרים אצלנו: יצא המרצע מן השק", אמר השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס. "ואיתם, שיצביעו מחר נגד הסכם שלום בין ישראל לבין איחוד האמירויות, רצו להקים ממשלה בישראל. בושה".

חברת הכנסת שרן השכל (הליכוד) אמרה: "הרשימה המשותפת תצביע נגד הסכם השלום כי 'זה לא מוסרי'. אבל אל תדאגו – על הטיסות הזולות, הסחר החופשי, המלונות המפוארים – על כל אלה הם לא יוותרו. המוסר הפלסטיני זה משהו מיוחד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום