לקראת שבוע הבא: עצרת מחאה ענקית בערד

בעקבות הצתת המרכז המסחרי החרדי בערד ושורת ההתנכלויות הבלתי פוסקות, מתכננים בחסידות גור עצרת ענק בעיר ערד למחאה וזעקה נגד ההסתה המשתוללת • גורמים בכירים: "לא נהיה למרמס, נציב קו אדום"

משה ויסברג | חדשות בארץ 14.10.2020 | 19:37

חסידי גור ור"ע ניסן בן חמו בזירה צילום: דוברות העירייה

העיר ערד שידעה תקופות שקטות באחרונה עולה שוב לכותרות. הפעם על רקע הצתת המרכז המסחרי בשכונת חלמיש שכל החנויות בו בבעלות חרדית וגרימת נזק עצום המוערך בכ-2 מיליון שקלים לבעלי העסקים מהקהילה. במקביל אירעו ביממה האחרונה כמה מקרי התנכלות כלפי אברכים מהקהילה, הבולט שבהם תקיפת אברכים שעסקו בהתנדבות בסיוע לשיקום הסופר-מרקט שנפגע קשות בשריפה.

לטענת אנשי הקהילה המעשים שהתרחשו ובמרכזם הצתת המרכז המסחרי נובעות מהשלכות ההסתה נגד הציבור החרדי ואווירת העויינות הכללית השוררת בעיר מצד הרשויות כלפי הקהילה. במאמר המערכת של עיתון 'המודיע' נכתב הבוקר כי "המצית לא פעל בחלל ריק. כאשר הוא הצית את החנויות בידיעה שייגרם להן נזק כבד ולבעליהן תהיה גם עגמת-נפש רבה, היו לו יסודות להניח, שיהיו כאלו שיקבלו את המעשה שעשה בברכה".

בקהילה המקומית מציגים פרסומים בחשבונו הפרטי של המצית בהם שיתף הודעות מכפישות על חסידי גור וכן פרסומים נוספים מהוריו בהם הם תוקפים בחריפות את הנוכחות החרדית בעיר. עוד הם מציינים כי בשנה האחרונה אירעו כמה וכמה ניסיונות הצתה לחנויות בבעלות חרדית בכל רחבי העיר כשברור מהו המניע מאחורי פעולות כאלו.

אנטישמיות? > ערד: חנויות בבעלות חרדית הוצתו; צעיר נעצר

בחסידות גור הוחלט לא לשתוק על הפגיעה החמורה ולהבהיר כי מבחינתם נחצה קו אדום ולא יתכן שהוא יעבור לסדר היום ללא תגובה נחרצת. באסיפת חירום שנערכה היום סוכם כי לקראת שבוע הבא תיערך עצרת מחאה בהשתתפות אלפים רבים ברחובה של העיר ערד להביע את הזעזוע ושאט הנפש מההסתה הקשה ותוצאותיה כפי שבאו לידי ביטוי בעיר.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה כי ביממה הקרובה צפויים נציגי הקהילה להגיש למשטרת ערד בקשה רשמית לעריכת ההפגנה כשכעת עסוקים בגיבוש הפרטים הטכניים וסדר העצרת.

גורמים בכירים בקהילה החרדית בערד ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' אמרו כי יתכן והשתיקה לאחר ניסיונות ההצתה הקודמים הביאה אותנו למצב הזה. לא ייתכן שנהיה נתונים למרמס ויהודים חרדים ורכושם יהוו טרף קל לפורעים מוסתים. נשמיע קול מחאה ונציב קו אדום לעצור את ההסתה הנוראית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום