השכנים הגויים התעמתו עם החרדים שהלכו להתפלל

אנטישמיות באוסטרליה בחסות הקורונה? כמה מתושבי מלבורן התעמתו עם שכניהם היהודים שהיו בחזרתם מתפילה בליל יו"ט שני של שמחת תורה ותיעדו את המאבק הסוער והקולני. המשטרה טוענת בתגובה כי "לא זוהו כל הפרות"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 14.10.2020 | 07:35

העימות במלבורן צילום: צילומסך

תושבי שכונה במלבורן אוסטרליה זעמו על שכניהם היהודים כי הם התפללו במבנה של בית ספר. ה'דיילי מייל' האוסטרלי דיווח כי ברחוב התפתח מאבק סוער עם יהודים אורתודוכסים כשהם מאשימים אותם בהפרת חוקי הסגר הקשים בעיר.

על פי הדיווח, המתפללים היו קבוצת חסידי סאטמר, שיצאו מבית הספר 'עדת ישראל' בדרום מלבורן, במוצאי שבת - שמחת תורה, יו"ט שני של גלויות.

אנשים משתי הקבוצות תועדו צועקים אחד על השני, הצלם נראה מצביע על קבוצה גדולה של מתפללים המציפים את הרחוב. "כל האנשים האלה וכ-50 נוספים היו בבית הספר הזה," אמר. ברקע נשמעו צעקות וצרחות משני הצדדים.

בסרטון נראה מתפלל ברחוב באלסטרנוויק שהחל לרדוף אחרי הצלם. "האנשים האלה עוברים על כללי קורונה והם מנסים לתקוף אותי, הם מנסים לתקוף אותי", אמר.

"במהלך הימים והלילות האחרונים התרחשו הכינוסים ההמוניים הללו מעבר לכביש והרבה תושבים היו שם, רצינו לתעד את זה כדי להראות למשטרה ולהראות לממשלה מה קורה", הסביר השכן המתעד.

משטרת ויקטוריה מסרה ל'דיילי מייל אוסטרליה' כי שוטרים הגיעו ביום שבת למקום בעקבות דיווחים על הפרות לכאורה של הוראות קצין הבריאות הראשי, אך לא זוהו הפרות".

אחד מתושבי מלבורן אומר ל'בחדרי חרדים' על שהתרחש: "זה נכון, לפני כניסת החג המשטרה הגיעה למקום לאשר שהכל נעשה כראוי לפי ההוראות, אבל כאשר השכנים ראו כי אנשים עוזבים הם החלו להיות תוקפניים, הם הוזמנו להכין סרטון כיצד הכל בסדר והוזמנו להיכנס למבנה לראות בעצמם, אך הם סירבו, כי הם רצו לריב עם היהודים כדי שהם יוכלו לצלם את זה בווידיאו ולשלוח את התיעוד לתקשורת בכל רחבי העולם, הם קינאו ורצו להבאיש את רוחנו ולצערי עם הצליחו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום