שכם: מטען נזרק לעבר לוחמי צה"ל; שני לוחמים פונו לבתי החולים

במהלך פעילות מבצעית הלילה של כוחות צה"ל למעצר מבוקשים במחנה הפליטים בלאטה בשכם, הושלך מטען אל עבר הלוחמים שפעלו במקום והביא לפציעתם של שניים מהם • מדובר צה"ל נמסר כי השניים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבו של אחד מהם מוגדר כבינוני

קובי ברקת | חרבות ברזל 14.10.2020 | 08:34

חיילים בפעילות בציר עוקף שכם צילום: דובר צה"ל

שני חיילים נפצעו הלילה (רביעי) באורח קל ובינוני במהלך מעצר במחנה הפליטים בלטה בשכם. השניים נפצעו ככל הנראה מרסיסי מטען שהושלך לעברם, ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

מדובר צה"ל נמסר, כי "במהלך הלילה התקיימה פעילות של לוחמי צה"ל למעצר מבוקש במחנה הפליטים בלאטה בעיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". במהלך הפעילות נפצעו שני לוחמי צה"ל באורח קל ובינוני ככל הנראה מרסיסי מטען שהושלך לעברם. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים".

לפני כחודש התרחש אירוע דריסה בצומת תפוח שבשומרון, במהלכו נפצעו באורח קל שוטר וחייל. מתחקיר ראשוני של המשטרה עלה כי השניים עמדו ורשמו דו"חות צומת. בשלב מסוים הגיע הרכב ובו המחבל, מחמד ח'צ'יר, המגיע ממשפחה המזוהה עם חמאס. כשראה אותם הוא סטה ימינה, פגע בהם ופצע אותם באורח קל. בשלב מסוים הוא ירד מהרכב כשסכין בידו. השניים זיהו אותו, קראו לעברו לעצור ואחד מהם, כאמור, ירה לעברו ונטרל אותו במקום.

לפני כחמשה חודשים סמל-ראשון עמית בן יגאל הי"ד, לוחם בסיירת גולני, בן 21 מרמת גן, נרצח כתוצאה מהשלכת אבן על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד.

המקרה התרחש בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר, גדוד מחטיבת גולני הגיע לכפר יעבד כדי לעצור ארבעה מבוקשים שנחשדו בפעילות חבלנית וזריקות אבנים. במהלך הפעילות נזרקה אבן מגג של אחד הבתים שפגעה בראשו. הלוחם פונה באורח אנוש עם מסוק לבית החולים רמב"ם ושם נקבע מותו.

סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד

חודש לאחר מכן נעצר החשוד ברצח, נזמי אבו בכר תושב הכפר יעבד, בן 49 המתגורר במבנה ממנו הושלכה האבן אשר פגעה בחייל.

בחקירת השב"כ עלה כי החשוד השליך את האבן מגג ביתו בליל האירוע בו נהרג עמית הי"ד.

 

מפקד החטיבה המרחבית "מנשה", אלוף-משנה יאיר פלאי אמר לאחר לכידת המחבל: "בחטיבה המרחבית 'מנשה' נערך בשבועות האחרונים מבצע ממושך וממוקד בכל שעות היום והלילה, במטרה לסגור מעגל על המחבל שחשוד בהריגת סמל-ראשון עמית בן יגאל ז"ל. מבצע זה נערך בשיתוף פעולה של כוחות הביטחון, בהובלת סיירת גולני. נמשיך לפעול בכל דרך אפשרית על מנת להבטיח את ביטחונם של תושבי הגזרה, ואת הבאתם לדין של אלו שינסו לפגוע בו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום