סקר: רוב האזרחים הערבים במדינות חשובות תומכים בשלום עם ישראל

סקר דעת קהל שנערך בחמש מדינות ערביות העלה כי מרבית האזרחים הערבים תומכים בכינון שלום עם ישראל. וכצפוי, רוב הפלסטינים נגד הסכמי השלום והנורמליזציה

יענקי פרבר | מדיני 12.10.2020 | 08:29

אילוסטרציה צילום: מתוך הסרטון

סקר דעת קהל שנערך לאחרונה על ידי קרן זוגבי האמריקאית העלה כי מרבית האזרחים הערבים תומכים בכינון שלום עם ישראל, "לאור תפקידם בקידום היציבות".

עורך משאלי דעת הקהל ג'ון זוגבי, היא יו"ר ומנכ"ל "זוגבי אינטרנשיונל" ומי שמוכר בארצות הברית כמומחה בנושאים הקשורים לדעת הקהל הערבית והמוסלמית בארה"ב, כך פורסם בגרסה הערבית של רשת Sky News.

הסקר כלל מדגם של 3,600 איש מחמש מדינות ערביות; איחוד האמירויות, ירדן, מצרים, ערב הסעודית ופלסטין, בנוסף ליותר מאלף ישראלים.

הקרן שאלה את המשתתפים בסקר על השלום עם ישראל והאם זה רצוי.

התוצאות הראו כי 58 אחוזים מהמצרים תומכים בשלום, ו-59 אחוזים בקרב הסעודים וגם הירדנים.

56 אחוז מהאמירתים אישרו את תמיכתם בשלום עם ישראל, על פי התוצאות שנחשפו במחקר. כצפוי, 69 אחוז מהפלסטינים ראו את השלום עם ישראל כבלתי רצוי.

כשנשאלו תומכי השלום על מניעיהם, ענו אזרחי מצרים, ערב הסעודית וירדן כי השלום מוביל להפחתת המתח מלכתחילה, ואז לסיום הסכסוך. באמירויות, הגורמים הבולטים שהובילו לשלום עם הצד הישראלי היו הגדלת היתרונות בתחומים שונים.

המשתתפים נשאלו האם הם תומכים בהפסקת כל שיתוף הפעולה עם ישראל אם היא תממש את תוכניותיה לסיפוח השטחים. הרוב השיב כי הוא תומך בהפסקת שיתוף הפעולה, 75 אחוז בקרב המצרים ו-77 אחוז בקרב הירדנים, הסעודים והאמירתים.

בצד הישראלי, 50 אחוז מהנשאלים אמרו כי הם רואים בפתרון הסכסוך עם הפלסטינים חשיבות עליונה, ואילו 39 אחוזים אמרו שהוא חשוב.

על פי הציפיות, המשיבים הישראלים אמרו כי פתרון הסכסוך עם הפלסטינים תוך 5 שנים אינו סביר, בעוד ש-31 אחוז ראו בהתרחשות כזו בלתי סבירה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום