בעוד המשטרה מתנכלת לבתי הכנסת; אלפי ישראלים בילו בחופים

בעוד בשעות אלו פועלת משטרת ישראל למנוע הקפות שניות ברחבי הריכוזים החרדים, אלפי ישראלים נצפו במהלך החג בחופי ישראל, אלפי אחרים מפגינים בשלל מקומות ברחבי הארץ ובחלק מהמקומות הכללים לא נשמרים • הליכוד: "נתניהו מוביל בהצלחה את הסגר שמוריד את התחלואה"

קובי בורנשטיין | חדשות בארץ 10.10.2020 | 20:57

הפגנה / שיעור תורה צילום: פלאש 90

הסגר נפרץ סופית: בעוד המוני בית ישראל הקפידו במהלך החג על ההנחיות והתפללו מחוץ לבתי הכנסת, בתל אביב הסגר נפרץ והמונים יצאו לרחובות.

אלפי בני אדם יצאו מהבתים הבוקר (חג שמחת תורה) בכל רחבי הארץ בכלל ובתל אביב בפרט, זאת בניגוד להנחיות. אלפי נצפו משתזפים בחופי הים, העוד אחרים יצאו להפגנות כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשבחלקן לא נשמרו ההנחיות.

מאז אתמול (במהלך כל היממה) ועד להיום בשעות הצהריים, נרשמו ע"י המשטרה ברחבי הארץ 7,523 דו"חות בגין ההפרות השונות של תקנות המאבק בקורונה, מרביתם בגין יציאה ממקום המגורים למטרה אסורה (5,477 דו"חות), ובהם גם 1,486 דו"חות בגין אי עטיית מסיכה, 95 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 298 דו"חות בגין שהייה במקומות שנאסרו, וכן 64 דו"חות בגין הפרות שונות של בתי עסק.

גם הערב מפגינים אלפי ישראלים בכל רחבי הארץ כנגד נתניהו, ובמוקדי ההפגנות המרכזיים לא נשמרות הנחיות הקורונה.

המשטרה ערוכה לקראת המחאות הצפויות הערב במספר מוקדים ברחבי העיר תל אביב.

הערכות המשטרה מתבססת על הערכת המצב כשהמטרה הנה שמירה על בטחון הציבור, הסדר הציבור ושמירה על בריאות הציבור בהיבטי מניעת התפשטות נגיף הקורונה.

המשטרה קוראת לציבור לקיים את ההנחיות, להימנע מהפרות סדר ולהישמע לשוטרים שיהיו פרוסים במוקדים השונים, למען שמירה על ביטחונם ובריאותם של המשתתפים.

מטעם הליכוד נמסר בתגובה להפגנות, כי "הפגנות השמאל שמשודרות בשידור חי בטלוויזיה לא יכולות לטשטש את העובדה שראש הממשלה נתניהו מוביל בהצלחה את הסגר שמוריד את התחלואה. בשעה שראש הממשלה מנהיג יציאה זהירה ואחראית מהסגר, כולל פתיחת עסקים קטנים, מדינות מרכזיות באירופה רק יכנסו לסגר. שהשמאל ימשיך להפגין, וראש הממשלה נתניהו ימשיך להציל את חייהם של אזרחי ישראל".

מהדגלים השחורים בתגובה לליכוד: "למעלה ממיליון מובטלים, עסקים שמתרסקים, משפחות שמתפרקות, סגר נוראי ללא שום הצדקה חוץ משמירה על הברית עם החרדים- זוהי מפלגת נתניהו. בנימין נתניהו בפאניקה והיסטריה מהמשפט המתקרב, מ210,000 המפגינים והמפגינות שיצאו היום. ביבי לך למשפט שלך ועזוב אותנו לשקם את ההריסות שהשראת אחריך".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום