סוער במאה שערים: עימותים ועצורים במהלך האכיפה בשכונה

עימותים קשים פרצו בשעות האחרונות בין תושבי שכונת מאה שערים והסביבה לבין כוחות המשטרה שהגיעו לאזור במטרה לבצע אכיפה | התושבים טוענים לאלימות מצד השוטרים, חמישה נעצרו • צפו

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 4.10.2020 | 18:53

המהומות במאה שערים צילום: ישי ירושלמי

כוחות גדולים של משטרה פשטו בשעות האחרונות על השכונות החרדיות באזור גאולה ומאה שערים בירושלים, במטרה לאכוף את המגבלות, אך נתקלו באי שיתוף פעולה מצד התושבים, מה שגרם לעימותים קשים בכמה מוקדים באזור.

 

תושבי השכונה טוענים, כי במהלך האכיפה נרשמה אלימות מצד השוטרים שעצרו עוברי אורח לא כל סיבה. במספר תיעודיים שפורסמו ברשת נראים שוטרים עוצרים אזרחים שלא ביצעו אף עבירה, אחד מהם אף נעצר בזמן שתיעד את פעילות המשטרה.

על פי גרסת המשטרה, כחלק מהפעילות, השוטרים עברו בין בתי העסק לוודא שהם עומדים בהנחיות התו הסגול ורשמו קנסות במקומות בהם הבחינו בהפרות. בנוסף, בוצעה אכיפה של עטיית מסיכות במקביל לחלוקת מסיכות וההסברה שנערכה בקרב הציבור.

בתוך כך, כוחות המשטרה נתקלו במספר מקרים בגידופים וקריאות נאצה ע"י קיצוניים. גם בשעה זו השוטרים מתעמתים עם תושבים באזור צומת כיכר השבת, במקום הוצתו מספר פחי אשפה. השוטרים פועלים להשבת הסדר הציבורי במקום.

במהלך פעילות המשטרה נעצרו חמישה חשודים חשודים שסירבו להזדהות, והם עוכבו לחקירה. "משטרת ישראל פועלת בנחישות על מנת לממש את אחריותה בשמירה על בריאות הציבור, ולא תאפשר לאף אדם או קומץ קיצוניים להצר את צעדיה", נמסר מהמשטרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום