גדולי ישראל: בתי הכנסת לא ייסגרו - תפילות בחוץ ככל שיתאפשר

במכתב הוראות מפי גדולי ישראל הליטאים שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הם מורים להשתדל לראות להתפלל בשטח פתוח אך בתי הכנסת יישארו פתוחים כפי ההנחיות. גדולי ישראל מבקשים להרבות בשמחה בחג הסוכות

משה ויסברג | חרדים 1.10.2020 | 00:12

שר התורה וראש הישיבה צילום: אלי קובין

המטה החרדי במשרד הבריאות מפרסם הלילה מכתב הוראות של גדולי ישראל  שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין בו הם מורים על המשך התפילות בבתי הכנסת וכותבים לגבאים כי אם יתאפשר לדאוג בימים אלו שיהיה מניינים בשטח פתוח.

גדולי ישראל לא חתמו על ההוראה לסגור בתי כנסת כפי שהיו כאלו שפירשו את מכתבם אלא מבקשים לדאוג ככל האפשר להתפלל בשטח פתוח.  

"גבאי בתי הכנסת יראו לדאוג בימים אלו, לאפשרויות של מניני תפילה ככל האפשר במרחב הפתוח שבחצרות בית הכנסת וכו' וכל היכולים לסייע בזה בשאר מקומות שכרם גדול".

בהוראות קוראים גדולי ישראל לעטות מסכות "אחד מהדברים שמאוד שומרים מפני הדבקה כשנמצאים בים אנשים היא חבישת מסיכות ותועלתם מרובה מאוד ואין להקל בזה". 

"ממצות היום של חג הסוכות הוא השמחה ויש לכל אחד ואחד להרבות שמחה בחג ויש לעשות לכך פעולות שישמח גם את בני ביתו והילדים ולהשרות אוירה נעימה בבית".

גדולי ישראל כותבים להתחזק בימים אלו "בעת צרה היא ליעקב ואחר ששומרים כל כללי ההשתדלות, החובה להאמין ולבטוח בהשי"ת שהוא המנהיג ומשגיח, ואין אדם שיפגע בו הנגיף אם לא יכריזו מלמעלה, וננצל את ימי חג האסיף הבעל"ט, לחיזוק האמונה".

"עיקר העיקרים, תורה מגנא ומצלא ועלינו להתחזק בלימוד התורה, ובכוח התורה ננצל מכל מחלה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום