הראשון לציון לצד האסירים החרדים: "להקים סוכות בבתי הכלא"

אסירים חרדים ששהו באגף התורני בכלא מעשיהו והועברו שלא מרצונם לכלא דקל הסמוך לבאר שבע, שם קיים אגף אותו מכנים בשב"ס כאגף תורני, טוענים כי צוות האגף מתעמר בהם ולא מאפשר להם לקבל שירותי דת אותם קיבלו בכלא מעשיהו. הראשל"צ הגר"י יוסף קורא במכתב לדאוג לצרכיהם

אבי גדלוביץ' | חרדים 29.9.2020 | 22:16

הראשל"צ הגר"י יוסף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הטענות מצד האסירים החרדים נגד התנהלות שירות בתי הסוהר, שפורסמו לאחרונה בהרחבה ב'בחדרי חרדים', הגיעו לפתחו הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף, שבמענה לשאלת חבר הכנסת משה ארבל קובע כי יש להקים סוכות לטובת האסירים שמעוניינים בכך.

כזכור, לפני כשבוע פורסם ב'בחדרי חרדים', כי אסירים חרדים ששהו באגף התורני בכלא מעשיהו והועברו שלא מרצונם לכלא דקל הסמוך לבאר שבע, שם קיים אגף אותו מכנים בשב"ס כאגף תורני, טוענים כי צוות האגף מתעמר בהם ולא מאפשר להם לקבל שירותי דת אותם קיבלו בכלא מעשיהו.

מאז, נשמעו טענות נוספות, הפעם נגד התנהלות בית הכלא מעשיהו, שם, לטענת האסירים, מונעים מהם הסוהרים להקים סוכה לקראת חג הסוכות.

במכתב המתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', משיב הראשון לציון לשאלת חברת הכנסת ארבל, האם האסירים חייבים בסוכה. "הדבר פשוט שגם אסירים חייבים בסוכה, וכל הנידון של הפוסקים לגבי אסיר, היה באסירים בכלא של גויים, שלא מאפשרים להם להקים סוכה, ובזה דנו האם צריכים לדחוק עצמם שלא לאכול ולא לישן חוץ לסוכה, חוץ מפקו"נ, והעלו דהוי בגדר אנוס, ואנוס רחמנא פטריה", כותב הראשון לציון במכתבו.

עוד מוסיף הראשון לציון וכותב: "והמעשה המפורסם שהגר"א היה פעם בכלא בסוכות, והיה הולך מפינה לפינה כדי שלא יירדם בסוכה, זהו חסידות גדולה שנהג בה בגודלו, או לפי סברא שהיתה דעתו עליון. והארכנו בזה בילקוט יוסף הלכות ארבעת המינים החדש, בדיני הושענא רבה סעיף טו, ראה שם באורך רב. אמנם כל זה אינו ענין לכלא של ישראל, שמוטל עליהם ודאי לדאוג לכל אסיר ואסיר לקיים כל מצוה ומצוה כהלכתה.

"וצריכים להקים סוכות בבתי הכלא", קובע הראשון לציון, "כדי שהאסירים יוכלו לקיים את מצות סוכה, באכילה ושינה בסוכה, וב"ה שבבתי הכלא בארץ ישראל ישנה התחשבות גדולה מאד עם צבור שומרי תורה ומצוות, ותמיד באים לקראתם, וגם לענין זה של הקמת סוכות יש להקים בכל בית כלא סוכה גדולה כדי שהאסירים יאכלו וישנו בסוכה. כי לצערינו ידוע שבבתי הכלא מצויים גם אסירים שומרי תורה ומצוות, ובמשך כל השנים בנו סוכות בבתי הכלא, ואיפשרו לאסירים הרוצים בכך שיוכלו לאכול בחג הסוכות בסוכה, וידוע שבלילה הראשון של חג הסוכות יש חובה מן התורה לאכול כזית
פת בסוכה לקיים מצוות הבורא יתברך, ומברכים בקידוש אקב"ו לישב בסוכה, ועל כן יש להמשיך בדבר חשוב זה לבנות סוכה בבית הכלא כפי האפשרויות שבדבר.

"ואני מברך את הנהלת בתי הכלא שמסייעים לאסירים לקיים תורה ומצוות, ולקיים מצות סוכה, אשריהם ואשרי חלקם, יבורכו מפי עליון בכל מילי דמיטב, בריאות איתנה ונהורא מעליא, באורך ימים ושנים, אמן", חותם הראשון לציון את מכתבו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום