קריאה למשרד התחבורה: תגברו אוטובוסים למניעת הדבקה

מול הכאוס בתחנות ההסעה, צמצום התח”צ וההמונים שנוסעים בקווים שבסופו של דבר מגיעים – ארגוני הנוסעים פנו במכתב נחרץ בו הם דורשים ממשרד התחבורה: תגבור מיידי של התחבורה הציבורית כדי למנוע הדבקה • “חצי שנה אחרי הגל הראשון, משרד התחבורה ממשיך לחזור על אותן הפעולות השגויות ומצפה לתוצאה שונה”

רכב ותחבורה 30.9.2020 | 13:33

אוטובוס | צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

ארגוני הנוסעים ‘תחבורה בדרך שלנו’ ו-’15 דקות’: דורשים ממשרד התחבורה תגבור מיידי של התחבורה הציבורית כדי למנוע הדבקה.

לאחר שמתחילת הסגר השני זרמו לארגוני הנוסעים “תחבורה בדרך שלנו” ו-“15 דקות” מאות תלונות של נוסעים ונהגים על עומסים בלתי סבירים בקווים רבים ברחבי הארץ, בעקבות צמצום מיידי של שירות התחבורה הציבורית בסגר, פנו הארגונים במכתב נוקב למשרד התחבורה עם דרישה לתגבר באופן מיידי את התחבורה הציבורית בקווים העמוסים ולהחזיר את רמת השירות בקווי העורק ל-100 אחוז, כדי למנוע סכנת הדבקה לציבור ולאפשר ריחוק חברתי באוטובוסים.

הארגונים התריעו כבר בתחילת מרץ, טרם הטלת הסגר הראשון, מפני צעד של צמצום התחבורה הציבורית כניסיון להרחיק את הציבור ממנה, בעוד שמקומות העבודה ממשיכים לפעול. בהמשך העבירו מכתב עם הצעות מומחים לשיפור השירות בסגר וביציאה ממנו, כשחלק מההצעות יושמו.

לילך חייבי מנחם, מנכ”לית ‘תחבורה בדרך שלנו’ מסרה כי, “חצי שנה לתוך הקורונה, משרד התחבורה ממשיך לחזור על אותן הפעולות השגויות ומצפה לתוצאה שונה. אנחנו דורשים מהשרה מירי רגב לעצור מיידית את צמצום התחבורה הציבורית ולהורות על תגבור מיידי של הקווים העמוסים למרכזי התעסוקה וההצטיידות, במידת הצורך על ידי נהגים מהשוק הפרטי”.

שמרית נוטמן, מנכ”לית ’15 דקות’, מסרה: “מומחים בארץ ובעולם טוענים כי צמצום התחבורה הציבורית פוגע בנוסעים וכי יש להגביר את פעילותה. זה הזמן ללמוד ממדינות העולם שהשכילו להגדיל את שירות התחבורה הציבורית כדי לשמור על בריאות הנוסעים, וכדי שלא להעמיד את הקשישים ואת העובדים החיוניים בסכנה”.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום