בתוך חודשים ספורים: השר הנדל שם קץ לסבל של תושבי ביתר

שנים ארוכות של שיבושי קליטה באו לסיומן תודות לפעילותו של שר התקשורת יועז הנדל. "הוא התחבר למצוקה שלנו מהיום הראשון בתפקיד, חתר לפתרון בכל הכוח – והשיג אותו"

אברמי פרלשטיין | חדשות בארץ 29.9.2020 | 21:09

יועז הנדל צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

פתאום קם אדם בבוקר ומגלה להפתעתו שסופסוף יש לו קליטה בטלפון הסלולארי. בלי למקם את המכשיר בזווית מיוחדת ליד החלון, בלי לצאת לחניה ובלי תמרונים מיותרים: עבור רבים זה נראה אולי טריוויאלי אך ככל שמדובר בתושבי ביתר עילית, זוהי בשורה אמיתית שהתרגשה עליהם בוקר אחד אחרי שנים ארוכות של תסכול ומאבק.

במשך שנים ארוכות, למעשה מאז הקמתה, סבלו תושבי העיר ביתר עילית מבעיות קליטה קשות בכל מה שקשור לרשתות הסלולאריות. חרף הפניות הרבות בנושא, חברות התקשורת סירבו לפרוס תשתית סלולרית ראויה בעיר, דבר שהותיר את תושביה ללא קליטה ראויה. המניע, אגב, היה ציני להחריד: הרגלי צריכת התקשורת של המשפחה החרדית אינם "רווחים" מספיק באופן שיצדיק פריסה שכזו, כך לטענת החברות. ומה עם תמורה לתשלום החודשי אותו משלמת כל משפחה? כנראה שהשיחה נותקה בשלב הזה..

שרים באו, רגולטורים התחלפו, והמצב בביתר נותר כמות שהוא. מכירים את התחושה המעצבנת הזו שהקליטה בטלפון לא מי יודע מה? את התסכול הזה של להחליף מהנייד לנייח, מהרשת האלחוטית לביתית, מהספה לחלון וכעז"ה? זו היתה המציאות של תושבי ביתר יום יום, שעה שעה, לאורך כל השנים האחרונות.

התושבים ומובילי המאבק, אם להודות על האמת, כבר היו די מיואשים. אבל למרבה המזל, לא כולם. ביומו הראשון של יועז הנדל בתפקיד שר התקשורת, שיגר אליו אחד מתושבי העיר את ההודעה הבאה: "בוקר טוב לך כבוד שר התקשורת יועז הנדל. ברכות לרגל התמנותך לשר. שמי משה תושב, ביתר עילית. עירי, בפרט בגבעה B בה אני מתגורר, סובלת כבר שנים מבעיות קליטה בעיר, הן טלפונית והן אינטרנטית, הדבר גורם צער וסבל רב לתושבי העיר. אבקש מכבוד שר התקשורת הנכבד שזה עתה נכנס לתפקיד במרץ נעורים, שיפעל למען תושבי העיר". עוד הוסיף התושב: "כבר פנו אלפי פעמים לחברות התקשורת אך אין מענה. בוודאי יש פתרון כל שהוא לשים אנטנות. אשמח שתתייחס ברצינות לבקשתי בשם אלפי בני העיר ביתר. השם יעזור שתזכה לפעול רק טוב למען עם ישראל ובהצלחה בתפקידך החשוב". במאמר מוסגר: הדברים מובאים בשינויי עריכה קלים ולא מוחלטים.

העיר ביתר במבט מהאוויר. צילום: מיקי שפיצר

במקום להתעלם או לשגר תגובה בנאלית, העדיף הנדל לחשק את עצמו במובן החיובי של המילה. הוא שיתף את עוקביו בטוויטר בפניה שקיבל, והתחייב "בדקתי וביקשתי מאנשי המשרד. חברות סלקום, פרטנר והוט מובייל יקימו אנטנות נוספות על גג העירייה כבר בשבועות הקרובים. חברת פלאפון מתכננת הקמה במוקדים הסמוכים לשכונות A ו-B בחודשים הקרובים. אדאג לזירוז ההליך ככל הניתן".

חצי שנה (בערך) חלפה מאז פרסום ההתחייבות של השר, וזו כבר מולאה. פרטנר והוט-מובייל כבר הקימו אנטנות חדשות בעיר. סלקום ופלאפון בינתיים מסתפקות בהבטחות (ומאבדות לקוחות בכל יום שחולף), אך בשורה התחתונה לתושבי העיר יש פתרון, או יותר מדויק: יש קליטה סלולרית ראויה.

יצוין כי מי שדחף מאחורי הקלעים ליישום המהלך הוא מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, נתי כהן, שלקח את הטיפול בנושא קרוב ללבו, ועמל על תיאומים לכל אורך הדרך מול כלל הגורמים הרלוונטים.

"למען האמת רבים מאיתנו כבר התייאשו שמישהו ירים את הכפפה ויפתור את הבעיה", שח לנו בגילוי לב חבר מועצה בעיר ביתר. "גם המחאה שהיתה בעבר בנושא התמוססה". כשהנדל מונהה לתפקיד, כך חבר המועצה, לא חשבנו שממנו תבוא הישועה – אבל לנסות תמיד טוב. "ואז הוא הגיע לביקור בעיר, ורק במהלכו הבנו עד כמה הוא נחוש לפתור אחת ולתמיד את הבעיה. הפעילות מולו ומול המנכ"ל עד להשגת התוצאה היא שיעור באיך שר צריך ויכול להזיז דברים".

גורם חרדי העוסק בתחום התקשורת ומתגורר בעיר ביתר, מספר לנו על אופוריה של ממש בקרב התושבים. "אי אפשר להפריז במילים על כמה היעדר קליטה משבש את החיים וכמה כשהמצב הזה משתנה הכל הופך לפשוט יותר. החיים של הרבה תושבים פה הפכו לקלים יותר, ואני לא מגזים".  

לדבריו, "אני עוסק בנושא שנים ארוכות ויכול רק להוריד את הכובע בפני הנדל על היסודיות והרצינות שבהם הוא ניגש לענין ופתר אותו".

הגורם מציין כי זו התנהלות שמאפיינת את השר מאז כניסתו לתפקיד. "קח לדוגמא את הטיפול בועדת הרבנים לענייני תקשורת, זה הרי היה תפוח אדמה לוהט שאף שר לא רצה להתעסק איתו. אבל הנדל עמוק בתוך הנושא, שומע, לומד, מתייעץ ואפילו הזמין לשימוע את הועדה בלי לחטוף יותר מידי. הסיבה? כי הוא פשוט עושה את הדברים באופן נכון וראוי, שמביא תוצאות מחד ולא מעורר אנטגוניזם מאידך".

"למען האמת הוא הצליח להפתיע אותנו בגדול", מודה ח"כ מ'יהדות התורה' בשיחה שלא לייחוס. "חשבנו מלכתחילה שמדובר בעוד שר שבא להעביר כרטיס, אבל בתוך שבועות ספורים קלטנו שיש פה משהו שונה. שהנדל – בניגוד לדימוי הנינוח שלו - הוא מסוג השרים שישאירו חותם במשרד. בכלל זה נראה שהוא "קולט אותנו" כמו שצריך".

הח"כ מוסיף: "אם לסכם במשפט אחד – הנדל הוא השר שהכי פחות מושפע מלחצים של לוביסטים ובעלי אינטרסים". לדבריו, "לא חושב שהיה עוד שר אחד במשרד שראה את הדברים דרך משקפי האזרח הקטן כמו שהנדל רואה. ומה שיפה זה שהוא ככה כלפי החרדים, החילונים, הערבים וכל קבוצה אחרת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום