הדיין הנודע מניו יורק שהוכר ברבנות הראשית הלך לעולמו

בארה"ב הסתלק לבית עולמו הצאצא לבית פרמישלאן, הגאון הצדיק רבי שלמה בן ציון הרבסט זצ"ל. מגדולי הדיינים בארה"ב וראב"ד עין משה שהוכר ברבנות הראשית לישראל לצרכי גיטין

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 27.9.2020 | 10:16

הדיין הרב הרבסט זצ"ל צילום: הערשל רובינשטיין - די וואך

ברוך דיין האמת: מארה"ב מגיעה הידיעה על פטירתו של הדיין הגאון הצדיק רבי שלמה בן-ציון הרבסט זצ"ל, רב דקהל של פרמישלאן בפלטבוש - ניו יורק וראב"ד 'עין משה' והוא בן 71 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל בנו של הרב עוזיאל הרבסט זצ"ל היה מצאצאי הרבי מפרמישלאן זצ"ל הנהיג את בית מדרשו בשכונת פלטבוש ונודע כאחד מגדולי הדיינים בארה"ב שהיה דן דין אמת. 

הרב הרבסט כיהן כראש אב בית הדין צדק באמריקה - "עין משה", והרבנות הראשית בישראל הכירה בו לצרכי גיטין בארה"ב. אחד מפסקי ההלכה האחרונים שפורסמו היוו תפנית בתיק שהסעיר את עולם הרבנות. הרב הרבסט חתם על פסק דין לפיו אישה שביקשה לקבל גט מבעלה לפני למעלה מעשור, ואף הביאה בשל כך לעיכוב יציאתו של אביו מישראל במשך שנים ארוכות, "אינה עגונה בכלל", זאת למרות קביעת בית הדין בישראל בפרשה הזו.

הרב הרבסט כתב באותו פסק כי "האישה ביקשה גט מבעלה והוא השיב לה כי הוא מסכים לגרשה מרצונו הטוב". הוא הוסיף כי בשל כך היא אינה עגונה. מדובר היה בפסק דין אמיץ שעורר רעש גדול בעולם הרבנות והדיינות.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך בהיותו מחותן עם כמה מחשובי האדמו"רים בארה"ב. 

מסע הלוויה יצא הבוקר (ראשון) בשעה 9:00 שעון ניו יורק מבית מדרשו בשכונת פלטבוש בברוקלין. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום