לפיד, יעלון וליברמן למען החרדים: "אנחנו לקראת קטסטרופה"

ערב יום הכיפורים והתחלואה במגזר החרדי שוברת שיאים • נציגי האופוזיציה משגרים מסרים של אחדות ודאגה לאור העלייה הדרמטית • יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד: "חייבים לעשות הכול, ולעצור את ההתפשטות במגזר"

ארי קלמן | פוליטי 27.9.2020 | 10:58

אביגדור ליברמן ויאיר לפיד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נציגי האופוזיציה שבדרך כלל נוהגים לתקוף ולבקר את הציבור החרדי מתגייסים היום (ראשון) למען הציבור החרדי ומביעים דאגה לאור נתוני התחלואה הגוברים במגזר החרדי.

"נתוני התחלואה במגזר החרדי מדאיגים מאוד. אנחנו חייבים כולנו - הממשלה הכנסת והאזרחים - לעשות הכל כדי למנוע אסון. זו החובה המוסרית שלנו להשקיע את כל האנרגיה והמשאבים בעצירת התחלואה במגזר", כתב הבוקר יו״ר יש עתיד יאיר לפיד.

לפיד הוסיף "חייבים לייצר מעטפת אמיתית של תמיכה ולתת לר"ע החרדיות את המושכות בסיוע הצבא כפי שנעשה בהתחלה", כשהוא מבהיר, "נתמוך בכל מה שצריך כדי לטפל מיידית בנתוני התחלואה במגזר החרדי. זה הרגע לגייס את הצבא ואת ארגוני החברה האזרחית כדי לייצר מערכת אפקטיבית של מאבק בתחלואה ומתן תשובה לכל המצוקות שגורם הסגר".

"יש להקים מתחמי בידוד ענקיים לחולים מאומתים מהמגזר. לתת מעטפת תמיכה למשפחות, מערכת ניטור עירונית יעילה שתדע להגיע למשפחות במהירות, מערכת הסברה אפקטיבית מותאמת למגזר. במקום להתעסק בהפגנות ופילוג הממשלה צריכה לעבוד בזה", אמר.

חבר הכנסת משה יעלון קרא התייחס אף הוא לתחלואה במגזר: "ממשלת ישראל חייבת להתייחס למצב החרום במגזר החרדי. אנחנו לקראת קטסטרופה, שנובעת מזלזול בנגיף, צפיפות, וויתורים פוליטיים וחוסר אמון בממשלה. התחלואה תעלה בימים הקרובים, בעקבות אירועי ראש השנה".

‏"לכן", קרא יעלון, "צריך להפעיל את צה״ל לעזור לראשי הרשויות להשתלט על המצב, ולשכנע את הרבנים לנקוט עמדה ברורה, כמו הרב דוד יוסף. ונשמרתם מאד לנפשותיכם".

גם יו״ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן שיגר קריאה לקראת יום כיפור כשהוא קורא לאזרחי ישראל ״תפעילו שיקול דעת״, כשהוא מציין, ״למרות שאיני מרבה לפקוד בתי כנסת, אני צם ביום כיפור ואני אוהב לשמוע את אבינו מלכנו, את תפילת הנעילה ואת קול השופר. גם אם ניתנה אפשרות להתפלל בבתי כנסת בכמות מוגבלת. אני קורא לציבור לעבור לתפילת יחידים במרפסות, בחצרות הבתים או בכניסות לבתים באוויר הפתוח״.

"תקופה זו שפוקדת אותנו מחייבת כל אחת ואחד להפעיל שיקול דעת על מנת לעצור את התפשטות המגפה בהקדם כדי שנוכל לחזור לנורמליות. אל מול ההתנהלות הבלתי-אחראית של הממשלה - אני קורא לכל אזרחי ישראל לגלות אחריות אישית ולשמור על בריאות כולנו", כתב ליברמן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום