באוסטרליה מצאו פתרון: התרנגולים הועלו למטוס

נגיף הקורונה המשתולל ברחבי העולם מאלץ את התושבים להסתגר בבתיהם • באוסטרליה מצאו פתרון למנהג הכפרות: מטוס הסתובב מעל הבתים היהודים עם תרנגולים • צפו

יענקי פרבר | חדשות בעולם 27.9.2020 | 08:31

פלאש 90

בית חב"ד 'אוהל דבורה' במלבורן אוסטרליה, מצא פתרון לחוסר היכולת לקיים השנה את מנהג הכפרות, מטוס עם שתי תרנגולות ותרנגול אחד, הסתובב מעל הבתים בערב יום כיפור (אוסטרליה 12 שעות קדימה), המטוס הסתובב 9 פעמים מעל האזור היהודי.

המטוס נמצא בבעלות יהודי בשם משה גורדן, והוא החליט לקחת את המטוס לסיבוב כפרות, הוא קיבל אישור מיוחד מהרשויות להסתובב מעל הבתים באזור היהודי.

 

לאחר שלא התפללו בראש השנה בבתי הכנסת אלא כל אחד בביתו, גם מנהג הכפרות נפקד מתושבי השכונות החרדיות במלבורן, אך בית חב"ד ארגן מטוס שהסתובב מעל הבתים בשכונות היהודיות וכך זיכה את עמך ישראל, לא ברור האם הלכתית זה תקף, ואם הם יצאו ידי חובה, אך בשביל אנשים שלא התפללו בבית הכנסת בראש השנה וגם לא יתפללו ביום כיפור בבית הכנסת, מדובר בנחמה פורתא.

במלבורן בתי הכנסת סגורים לגמרי, אנשי משרד הבריאות מאד קשוחים בנושא התקהלויות, וכל אחד יתפלל בביתו, על פי דיווחים בתקשורת המקומית, יש סיכוי להורדת חלק ממהגבלות, כך שאולי כן יהיה אפשר להתפלל בשטח פתוח לפחות עשרה אנשים, אך עד לרגע זה (שעון ישראל) אין שינוי, וביום כיפור כמו בראש השנה, יהודים לא יתפללו בבתי כנסת במלבורן אוסטרליה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום