ירושלים: מצוקה קשה במלונית הקורונה; עלול להסתיים באסון

בימים האחרונים הולכת וגואה המתיחות במלונית הקורונה דן פנורמה בירושלים. שיועדה לחולי קורונה חרדים • במהלך השבת אף נקראה המשטרה להתרחשויות במלון • מעדויות שזורמות ל'בחדרי חרדים' - מהרגע הראשון שהחולים הגיעו למלון הם מוקפים בתחושת עוינות "תנהגו איתם ביד קשה" נאמר - לטענת החולים - לעובדים בתדריך

אהרן מילר | בריאות 27.9.2020 | 07:33

סעודה במלונית קורונה צילום: באדיבות המצלם

אלפי יהודים חרדיים שוהים בימים אלו במלוניות הקורונה השונות הפזורות ברחבי הארץ, אך נראה כי באחת מהן המצב כבר הפך לבלתי נסבל.

ד' בחור ישיבה המאובחן כנשא של נגיף קורונה, ואשר שוהה במלון הקורונה 'דן פנורמה' בירושלים מספר ל'בחדרי חרדים' את המתחולל במלון הקורונה 'דן פנורמה' בירושלים. ביום רביעי הוחלט להעביר אותנו ממלון 'קראון פלאז'ה' למלון 'דן פנורמה', ההחלטה על ההעברה מובנת. כי בקראון פלאז'ה יש חצר ודשא ופה אין, לכן עשו הפרדה ששם יהיו המשפחות ופה הבחורים והגברים. מדובר בצעד קשה כי פה השהייה היא רק בתוך רק בניין ואין לך לאן לצאת ואין לך איפה לנשום אוויר, אבל כאמור ההחלטה מובנת.

מיד עם הגעתנו ל'דן פנורמה' הרגשנו בתחושת עוינות מצד הצוות. וכפי שאחד האורחים סיפר לי לפני הגעתנו למלון קיבלו העובדים תדריך "אתם מקבלים עכשיו את הציבור הכי קשה תנהגו איתם ביד קשה". ואכן התחושות הן של 'התנהגות ביד קשה'. יהודי בן 70 קיבל חדר בקומה 10, הוא התחנן בפני העובדים שהוא לא יוכל בשבת לעלות ולרדת את כל המדרגות. "כך החלטנו" הגיב לו הצוות.

צוות המלון מרשה לעצמו לזלזל בחולים. בשעה אחד וחצי בלילה מכריזים העובדים הודעות במערכת הכריזה. והחולים שגם כך תשושים, מתעוררים מזה באמצע הלילה לשווא. בכלל לרשות כלל החולים עומדים רק 3-4 עובדים. "תפנה לבד את האוכל מהשולחן, אם לא אתם תאכלו בסעודה הבאה על הזבל" "אתם לא משלמים תגידו תודה על מה שאתם מקבלים" הם רק קטן חלק מהאמירות שהחולים שומעים מהצוות.

גם על התנאים בחדר האוכל מתלונן ד' ל'בחדרי חרדים', בקראון פלאז'ה לא היו תלונות כאן מדובר במגשיות עם אוכל מזעזע. יש כאן 400 איש במלון, והם לא מוציאים את האוכל בצורה נכונה. כאשר בנוסף ל'חמגשיות' עם אוכל לא טעים, הם מוציאים בנוסף תבניות עם סלטים, תבנית אחת מכל סוג ל-400 איש, וכל הציבור נדחף, והזקנים והתשושים לא מקבלים אוכל והמצב לא נעים.

מלון עם חולים חרדים אמור לדעת שבשבת זה יום עם סעודות מיוחדות. הצוות במלון טענו שזה כמו עוד יום חול, ואת סעודת יום השבת הם הגישו כמו כל יום חלבי בין השעות 8 ל 10. הרבה מאד מהחולים גם את זה לא אכלו, היות והתפילה הסתיימה בשעה 10:15. סעודה שניה ביום השבת נתנו בין השעות 12 ל 2 בצהריים ושוב לא קיבלנו סעודות בשבת. רק במוצאי שבת עוד משהו קטן.

אין רופא במלון או כוחות הצלה כלשהן. ובשבת בלילה איש מבוגר לא הרגיש טוב, אברך ששוהה אף הוא במלון ויש לו קצת ידע רפואי ביקש מהצוות תיק רפואי בתגובה קיבל תיק עם פלסטרים. לבסוף פונה האיש לבית החולים.

בעיקר מבקשים וזועקים החולים "צריך לדאוג לחולי הקורונה לקראת יום הכיפורים לשתייה או מים בשיעורים. צריך לדאוג שבכל מלון קורונה יהיו צוותי רפואה. המצב יהיה קשה. האברך היחיד שיודע קצת 'הצלה' רוצה לברוח מהמלון ולא להזדקק להשתלט לבד על המחדל הצפוי". רח"ל.

כתב 'בחדרי חרדים' פנה לדו"צ לקבלת תגובה. לכשתתקבל התגובה נפרסם אותה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום