דיווח באיראן: הגנרל המקורב לסולימאני מת באופן מסתורי

דיווח בסוף השבוע באיראן מספר על מותו המסתורי של גנרל עלי ח'דאדי, מי ששימש כראש לשכתו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני • הניו-יורק טיימס מדווח כי חמינאי מנע פעולת תגמול נרחבת נגד ארצות הברית

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.9.2020 | 00:40

הגנרל עלי חדאדי צילום: רשתות ערביות

כלי תקשורת באיראן דיווחו בסוף השבוע על מותו של הגנרל עלי ח'דאדי. הגנרל שמת באורח מסתורי, שימש כראש לשכתו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, שחוסל על-ידי ארצות הברית בחודש ינואר האחרון.

לפי הדיווחים, ח'דאדי היה אחראי על אבטחתו של סולימאני ושימש כמקשר בינו ובין מפקד משמרות המהפכה.

התקשורת הרשמית באיראן דיווחה כי ח'דאדי מת מפציעה מנשק כימי מימי מלחמת איראן-עיראק, אך כלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה פרסמו כי הוא נהרג במהלך לחימה בסוריה או מת מנגיף הקורונה. על פי כלי תקשורת אחרים, הוא מת ביום חמישי בבוקר, "לאחר תקופת מאבק במחלה חשוכת מרפא".

כלי תקשורת איראניים דיווחו כי הוא היה אחראי על האבטחה ועל הבטיחות של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנית, קאסם סולימאני, במשך למעלה מעשור.

בעוד מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, הידוע בהתבטאויותיו הלוהטות, ממשיך באיומי הנקמה הקולניים על חיסולו של מפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סלימאני, "הניו יורק טיימס" דיווח בשבת, כי המנהיג העליון האיראני, חמינאי, מנע תגמול נרחב נגד ארצות הברית, והתיר רק לפעול דרך תקיפת סייבר.

אתר אל ערביה מדווח, כי למרות התעמולה האיראנית המתמשכת ליצירת דימוי קדוש מסולימאני, תיעודים רבים ותמונות ברשתות החברתיות מראים מפגינים איראנים ששורפים את תמונותיו, יחד עם תמונות של המנהיג העליון האיראני, חמינאי, ובתיעוד הם נשמעים מכנים את השניים "פושעים וטרוריסטים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום