ראש העירייה האנטישמי של אומן נפסל מלהתמודד בבחירות

ראש עיריית אומן המכהן, מי שהוביל את המאבק האנטישמי נגד הגעת חסידים לאומן בראש השנה, נפסל מלהתמודד בבחירות הקרובות לראשות העירייה. הוא הודיע כי ינסה לערער על ההחלטה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.9.2020 | 23:07

ראש העיר אומן אלכסנדר ציברי צילום: באדיבות המצלם

ראש עיריית אומן, אלכסנדר ציברי, נפסל מלהתמודד לראשות העיר. "ועדת הבחירות באומן סירבה לרשום אותי כמועמד בבחירות הקרובות", דיווח ראש העיר בחשבון הפייסבוק שלו.

ראש העיר טען כי "שני המתמודדים האחרים שנרשמו כמועמדים, אינם תושבי אזור אומן, והם שינו את שמם ביוני וביולי השנה".

לדברי ציברי, הצוות המשפטי שלו יבקש להחזיר את הצדק ולא ימנע מתושבי אומן את האפשרות להצביע למועמד שלהם.

הבחירות המקומיות באוקראינה אמורות להתקיים ב -25 באוקטובר ולא ברור למה הוועדה דחתה את רישומו של ראש העיר המכהן. לטענת מתנגדיו, זה קרה בגלל "הפרה גסה של חוק הבחירות". 12 מתוך 17 חברי הוועדה לא תמכו ברישום ראש העיר הנוכחי.

ראש העיר הנוכחי הוא אנטישמי גדול, הוא אינו מפספס הזדמנות לבזות את מתחם אומן. לפני ראש השנה הוא נכנס למקום ללא כיפה, על אף שהתבקש. הוא טען פעם אחרת כי ישנם מיתוסים רבים שהעיר חיה על חשבון 'עולי רגל חסידיים'.

כזכור ראש העיר אומן פרסם לפני ראש השנה סקר בפייסבוק, בו הוא ביקש את דעת הקהל להכריע האם לאשר את הגעת חסידי ברסלב לעירו לראש השנה תשפ"א בצל המאבק בקורונה.

ראש העיר האנטישמי היה ממובילי המאבק נגד הגעת חסידים לעיר, ואף זכור שישן לילה מחוץ ללשכת נשיא המדינה במחאה על כך שלא אפשרו לו להיפגש עם הנשיא. ציברי הגיע ללשכת הנשיא ב -17 באוגוסט - באותו יום הממשלה כבר החליטה להגביל את כניסתם של חסידים לאומן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום