שר המשפטים ניסנקורן: הסיבה לקורונה בישראל - החרדים והערבים

שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן), התראיין הערב ל'החדשות' ומשנשאל לגבי חוסר האחריות של המפגינים בבלפור אל מול התפרצות הנגיף, מיהר להסית את האשמה למגפה לעבר המגזר החרדי והערבי • "זה אירוע שהתחיל באוכלוסייה החרדית והערבית ועכשיו זה בכל המדינה"

ארי קלמן | פוליטי 26.9.2020 | 21:42

אבי ניסנקורן כיו"ר הוועדה המסדרת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים אבי ניסנקורן יוצא בהסתה פרועה הערב (מוצאי שבת) נגד החרדים, תוך שהוא מגבה את המפגינים פורעי החוק ומאשים את החרדים שבגללם החלה מגפת הקורונה בישראל.

בראיון ל'החדשות' אמר השר אבי ניסנקורן: "ניסינו במשך חודשים לפתוח את הכלכלה ואת החברה מתוך מחשבה שנצליח לשלוט על הקורונה אבל אין ברירה וחייבים לסגור את המשק כי הקורונה התפרצה".

"אי אפשר להתעלם מהמציאות" אמר שר המשפטים. "אנחנו בסיטואציה של מול 8000 חולים ביום". את ההפגנות הוא קורא לצמצם. לדבריו, "יש אירוע של הפגנות שכרגע צריך לצמצם".

אלא שניסנקורן מתעלם מכל הנעשה בהפגנות ובחופי הים בתל אביב. "ההפגנות הן לא הסיבה לקורונה - הסיבה לקורונה כרגע זה אירוע שהתחיל באוכלוסייה החרדית והערבית ועכשיו זה בכל המדינה חייבים ליצור אל זה ולעשות סגר הרמטי".

ניסנקורן הוסיף, כי צריך לקחת אחריות בעניין התפילות ולמנוע התקהלויות. דבריו של שר המשפטים מכחול לבן מעוררים זעם רב בקרב בכירי המגזר החרדי תוך קריאה גם ליו"ר כחול לבן בני גנץ לגנות את דברי ההסתה.

ניסנקורן ניסה להסביר את דבריו, וכתב בטוויטר: "מאז ומתמיד אני מכבד כל אדם באשר הוא. אם לא הובנתי, התייחסתי לכך שמוקדי ההתפרצות לפני שבועיים היו בערים מסוימות וכעת הם בכל הארץ. חבל שיש מי שמנסים לעוות את כוונתי. הקורונה לא מבדילה בין מגזרים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום