דו"ח אמ"ן: קפיצה בשיעור התחלואה בישראל

דו"ח אמן מצביע על עליה מדאיגה בשיעור החיוביים בישראל, גבוה בהרבה מהמדד העולמי. פרט לכך מצביע הדו"ח על השיעור ההולך וגדל של נדבקים בקרב הציבור החרדי

יוסף קליין | בריאות 26.9.2020 | 19:59

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שיעור החיוביים קפץ, והירידה לא נראית באופק: דו"ח אמן שפורסם ביום שישי מצביע על עליה מדאיגה בשיעור המאומתים מכלל הבדיקות, שעלה לשיא של 12.8%. זאת כאשר בשבוע שעבר השיעור עמד על 9.4% בשבוע שעבר, לאחר יציבות של 5%. עם זאת, נתונים אלו נכונים ביחס לכלל אזרחי ישראל בעוד בישובים החרדיים השיעור גבוה בהרבה ומתקרב ל30% (!).

בדו"ח נכתב כי ארגון הבריאות העולמי מציין עמידה של מתחת ל-5% חיוביים לאורך זמן כאחד המדדים להשתלטות על המגפה, מה שמלמד כי ישראל נמצאת במקום גרוע וכי קצב ההכפלה עומד לגדול אף יותר. אם לא די בכך, נכתב בדו"ח כי "מספר החולים החדשים ליום בישראל הוא הגבוה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה". 

עוד מציינים עורכי הדו"ח כי שיעור הבדיקות החיוביות הגבוה מעיד על היקף תחלואה רחב בהרבה מזה המתואר בפועל, למרות מספר הבדיקות הגבוה שנערכות בישראל. כלומר, יש לא מעט חולי קורונה בישראל ללא סימפטומים – שכנראה אינם יודעים שנדבקו וטרם עברו בדיקה.

פרט לכך מצביע הדו"ח על השיעור ההולך וגדל של נדבקים בקרב הציבור החרדי. בישובים החרדים שיעור החיוביים גבוה מאד, כך למשל שיעור הבדיקות החיוביות בביתר עילית עומד על כמעט 33%. כלומר אחד מכל שלושה נבדקים מקבל תשובה כי הוא נדבק בנגיף – כאשר הממוצע הארצי עומד על אחד מכל שמונה.

באלעד השיעור עומד על 31.5%,  בבני ברק – 25%, בבית שמש 22%.  מהנדבקים קיבלו תשובה חיוביות – כלומר אחד מכל ארבעה. בבית שמש כמעט 22% מהנדבקים קיבלו תשובה חיוביות ובנתיבות הנתון הוא 20% - כלומר אחד מכל חמישה. באשדוד 27%. 

בתל אביב יפו, לעומת זאת, שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 7.66% - כלומר אחת מכל 13 בדיקות היא חיובית – נתון נמוך בהרבה מהממוצע הארצי. אגב, העיר שמתפארת באחוז החיוביים הנמוך ביותר שעומד על 5% בלבד, היא קריית טבעון.

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום