בלגיה תבטל את חובת מסכה: "יש דברים חשובים יותר"

ראש ממשלת בלגיה הודיעה כי בעוד חודש לא יהיה יותר צורך בעטיית מסכה. "אין סיבה לאכוף" היא אמרה ונימקה זאת בכך שיש דברים חשובים יותר לאכיפה. "אנחנו בשלב ניהול הסיכונים"

יוסף קליין | חדשות בעולם 26.9.2020 | 19:20

אילוסטרציה צילום: unsplash

אין סיבה לאכוף: ראש ממשלת בלגיה הודיעה לציבור כי הממשלה הבלגית תבטל את חובת עטיית המסיכה החל מה-1 באוקטובר. "אין סיבה לאכוף" נימקה ראש הממשלה את החלטתה והסבירה שהאכיפה תתמקד בבידודם של אלו שבאו במגע עם חולים.

בבלגיה, בניגוד למדינות אחרות באירופה, הייתה קיימת עד כה חובה של עטיית מסיכות גם במרחב הציבורי ולא רק כאשר נכנסים לחנויות ובאים במגע עם בני אדם נוספים.

ההפרה, במקרה זה, הייתה עלולה לעלות למפר החוק בקנס בגובה של 400 יורו. כעת, במסיבת עיתונאים שקיימה בבריסל, אמרה ראש ממשלת בלגיה תבוטל חובת עטיית המסכות במדינה. הסיבה, לדבריה, היא שאין סיבה להתמקד באכיפת המסכות, כשיש נושאים חשובים יותר לאכיפה.

לדבריה, "עטיית מסיכה היא מאד חשובה בניהול המגיפה. אולם, אין סיבה לאכוף זאת כל הזמן". היא הבהירה כי הנגיף, לפי התחזיות השונות, עומד להישאר עוד זמן רב בהיעדר חיסון באופק, כך שהבלגים יצטרכו ללמוד לחיות עם הנגיף. אך בו זמנית הזהירה מ"זלזול נרחב" בכללי הריחוק החברתי והבהירה כי בנושא זה לא יהיו פשרות.

"אנחנו בשלב ניהול הסיכונים", הדגישה. בנוסף אמרה כי האכיפה תתמקד באיתור זקוקים לבידוד, אם כי גם בנושא זה יחולו שינויים ומעתה  כל מי שהיה במגע עם חולה מאומת יידרש כעת להיכנס לבידוד לשבעה ימים בלבד.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום