איראן: "ערב הסעודית הפכה ליישות נמוכה בקרב מדינות ערב"

בתגובה לדברי מלך סעודיה ששיבח את השלום האזורי שנרקם עם מדינת ישראל, תוך שהוא תוקף את איראן וזרועותיה, דובר משרד החוץ האיראני מגיב, עוקץ ומלגלג: "סעודיה למפסידנית, היא מנסה להימלט מאחריות לפשעי מלחמה"

יענקי פרבר | מדיני 25.9.2020 | 11:16

ויקיפדיה

דובר משרד החוץ האיראני סעיד ח'טיב זאדה הגיב לדבריו האחרונים של מלך סעודיה, דחה את האשמות נגד הרפובליקה האיסלאמית ואמר כי "סעודיה כבסיס ומקור של ארגוני הטרור והתומכת הכלכלית והלוגיסטית העיקרית בטרור באזור".

הדובר הוסיף ואמר כי "תמיכתו של המשטר הסעודי וקשריו עם ארצות הברית בהמשך המדיניות הכושלת של לחץ מקסימלי נגד איראן, בניסיון להרחיב את היחסים עם המשטר הציוני הגוזל, לא רק שלא עבדו עבורם, במקום זאת, ערב הסעודית הפכה ליישות נמוכה בקרב מדינות ערב".

דובר משרד החוץ לגלג על תפקוד סעודיה מול המורדים בתימן ואמר כי "התבוסות הפוליטיות בתימן הפכו את סעודיה למפסידנית, היא מנסה להימלט מאחריות לפשעי מלחמה נגד נשים וילדים תימנים על ידי האשמת מדינות אחרות".

דבריו של דובר משרד החוץ האיראני מגיעים לאחר דברי המלך הסעודי, שהרגיזו מאד את האיראנים. המלך בירך את השלום הנרקם באזור, תקף את איראן, וקרא לפרק את חיזבאללה מנשקו.

"סעודיה רואה בשלום במזרח התיכון בחירה אסטרטגית" אמר המלך. לדבריו, "הממלכה עומדת על עקרון השלום הצודק והכולל בסכסוך הישראלי ערבי ותומכת בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67 שבירתה ירושלים".

עוד אמר המלך כי "המשטר האיראני מסכל פעם אחר פעם את המאמצים של סעודיה לכונן שלום בין המדינות באמצעות בניית רשתות טרור ועידוד קיצוניות".

המלך התייחס גם למתרחש בלבנון ואמר כי "ארגון חיזבאללה הוא האחראי להיעדר הביטחון והיציבות במדינה וכי אין מנוס מלפרק את הארגון מנשקו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום