תחקיר שנערך מגלה: בניגוד לנטען, מחלקות הקורונה אינן מלאות

אתמול הבהיר משרד הבריאות כי מחלקות הקורונה במרבית בתי החולים "הגיעו לתפוסה מליאה" בכדי להצדיק את הצעדים והסגר ההרמטי אליו אנו צועדים החל מהיום. אולם תחקיר שערך כתב הבריאות של 'חדשות 12' מצא שהמחלקות רחוקות מלהיות מלאות • להלן הנתונים האמיתיים

יוסף קליין | בריאות 25.9.2020 | 07:18

מחלקת קורונה בבית החולים רמב"ם צילום: רביב מיוחס

המחלקות עמוסות? תלוי היכן: במשרד הבריאות הבהירו אתמול כי מחלקות הקורונה הגיעו לתפוסה מליאה, כשגם רה"מ בנאומו אתמול ציין את הפרט הזה. אך תחקיר שנערך על ידי כתב הבריאות יואב אבן ב'חדשות 12' טוען כי שוב מתברר שמשרד הבריאות אינו מסונכרן עם המצב בבתי החולים, שם דווקא מדווחים כי במחלקות הקורונה לא הגיעו עדיין לתפוסה מליאה.

מאז חשיפת 'חדשות 12' על הסתירה בין נתוני התפוסה בבתי החולים שמפרסם משרד הבריאות לבין אלה שמפרסמים בתי החולים - הופסק פרסום הנתונים. ואולם, מבדיקת מקומות האשפוז בכמה בתי החולים עולה כי רק בבית החולים שערי צדק הגיעו לתפוסה מלאה - וגם שם צפויה פתיחת מחלקה נוספת עבור חולי קורונה.

מצב התחלואה במחלקות הקורונה ערב הטלת הסגר,, כך נטען בתחקיר, הוא: בבילינסון יש 52 מאושפזים, סה"כ 57% תפוסה. בבית חולים השרון ישנם 14 מאושפזים, סה"כ 35% תפוסה. בבית החולים סורוקה ישנם 52 מאושפזים, סה"כ 66% תפוסה. בבית החולים שערי צדק יש 65 מאושפזים, 100% תפוסה.

מנגד, נזכיר כי בבית החולים העמק נפתחו כבר ארבע מחלקות וכעת עומדת להיפתח מחלקה חמישית לאחר שהמחלקות הגיעו לתפוסה מליאה, וכך גם בבית החולים 'אסותא אשדוד' הוכרז על הגעה למקסימום תפוסה. אך עדין ישנם בתי חולים שבהם המחלקות אינן מליאות, וכפי שהגדיר זאת מנהל מחלקה ל'בחדרי חרדים': "בכל שנה בחורף כאשר השפעת משתוללת, אנו מתמודדים עם מצוקת מקום חריפה יותר ואז משום מה במשרדי הבריאות והאוצר לא מקשיבים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום