בוסו נגד ניסנקורן: כמויות ההרוגים ביום לא מפחידה או מזעזעת אתכם

מליאת הכנסת סערה הערב בדיון מקדים לחקיקת חוק שיאפשר הגבלת הפגנות ותפילות. ח"כ בוסו עלה לדוכן ותקף את שר המשפטים ניסנקורן על סדרי העדיפויות שמנהלים אותו. "השתגעתם???? האם יש יותר זלזול ביום הקדוש הזה, לייצר את המשוואה הזאת תפילה או הפגנה?!" תהה

ארי קלמן | פוליטי 24.9.2020 | 21:55

ח"כ אוריאל בוסו צילום: דוברות הכנסת

חה"כ אוריאל בוסו מסיעת ש"ס נשא הערב (חמישי) נאום חריף במליאת הכנסת במהלכו תקף את שר המשפטים אבי נינסקורן בכיר 'כחול לבן'.

הח"כ פתח את דבריו ואמר: "הדיון שמתעסקים בו בימים האחרונים האם יהיו הפגנות או תפילות הוא אחד הדיונים המביכים שהיו פה. השתגעתם???? האם יש יותר זלזול ביום הקדוש הזה, לייצר את המשוואה הזאת תפילה או הפגנה?!".

עוד תקף בוסו: "אתם רוצים במילים פשוטות לקבוע את דעת המיעוט על הרוב, נניח שיהיו לא עשרות אלפים מפגינים אלא מאות אלפים, מישהו יכול להשוות את זה למיליונים שמשוועים לתפילה ביום הענק הזה, עצוב, לא בשביל אלה שיתפללו בכל מצב, אלא בשביל מי שרגיל פעם בשנה ביום הזה ללכת לבית הכנסת עם הכיפה והטלית, וכי מישהו יכול להשוות תמונה כזאת להרפתקאות בבלפור".

"הכי מאכזב מחד ומשמח מאידך", אמר ח"כ בוסו במליאה, "ששר המשפטים שנמצא בקבינט אותו צריך לשכנע מה סדרי העדיפויות ומה גובר על מה תפילות או הפגנות, ומנחם שיש את השר השפוי והאחראי בקבינט שהצליח בתבונה עם כל המתקפות נגדו להוביל מתווה מאוזן שיאפשר לקיים תפילות תוך שמירה אדוקה על ההנחיות".

הוא סיפר: "מתוך אחריות, התפללתי כמו רבים כמוני מחוץ לבית הכנסת וכך אנהג גם ביום כיפור, תקראו גם אתם לאנשים האלה מתוך אחריות אל תגיעו להפגין אנשים שרחוקים מדת ומסורת הבינו השבוע שנחצו כל הקווים, ואי אפשר להתעלם ממנהגים של דורות של מגזר שלם תוך כדי אפליה שקופה ואי שיוויונית בהיתר קיום הפגנות, כמויות ההרוגים ביום לא מפחידה או מזעזעת אתכם בכדי להגיד לכם סטופ, אני מצפה ומתפלל גם בשביל המפגינים שיהיה להם גמר חתימה טובה". כך בוסו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום