משקיף מטעם יהדות התורה מואשם: הוסיף פתקי ג' לקלפי

כחצי שנה לאחר הבחירות לכנסת ה-23, הוגש היום לבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום נגד צעיר, תושב בני ברק, שמואשם כי הוסיף פתקי הצבעה עם האות ג' לערימת הפתקים שהייתה מונחת על שולחן הקלפי | בתום ספירת הקולות התברר כי מספר הקולות גבוה ממספר המצביעים בפועל

חדשות בארץ 24.9.2020 | 14:38

הצבעה בקלפי צילום: אהרן קרון, פלאש 90

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית משפט השלום ברמלה נגד צעיר כבן 20 תושב בני ברק, ששימש כמשקיף בקלפי מטעם מפלגת יהדות התורה בבחירות האחרונות, הפרעה לבחירות וניסיון לקבלת דבר בתחבולה.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נטע פוניס - אלהרר, במהלך יום הבחירות לכנסת ה-23, שימש הצעיר כמשקיף בקלפי בלוד מטעם מפלגת יהדות התורה. תפקיד זה, כך על פי כתב האישום, מאפשר לנאשם להשקיף מהצד על תקינות הליך ספירת הקולות שנעשה על ידי חברי הקלפי.

מפרטי כתב האישום שהוגש נגד הצעיר עולה, כי סמוך לסיום הפעילות בקלפי, הנחה יו"ר הקלפי את חברי הועדה כיצד נדרש לבצע את ספירת הקולות. הנאשם התנגד לדרך ספירת הקולות בה הנחה יו"ר הקלפי לפעול וטען כי קיימת דרך מהירה יותר לבצע את הספירה. מאחר שמזכירת הקלפי הסכימה, הוחלט כי לאחר פתיחת המעטפות יעברו הפתקים כולם לנאשם אשר יקריא בקול את פתקי המפלגה.

במהלך ספירת הקולות, שלף הנאשם מכיסו פתקי הצבעה של מפלגת "יהדות התורה" עליהם מתנוססת האות "ג" והוסיפם לערימת פתקי הבחירות שהיו על השולחן. בשלב זה, הפסיק יו"ר הקלפי את ספירת הקולות, התעמת עם הנאשם, והזמין את כוחות המשטרה למקום.

בהמשך, במעקב אחר ספירת הקולות בקלפי, שנעשתה על ידי ועדת הבחירות המרכזית, התברר כי מספר הקולות הכשרים בקלפי עמד בפער של שמונה קולות ממספר הבוחרים שהצביעו בפועל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום