ארה"ב: אכל שקית וחצי של ליקריץ מדי יום ומת

גבר אמריקאי בן 54 נהג לאכול מדי יום כמות גדולה של ממתקים ובהם ליקריץ שחור. השבוע ההרגל המגונה הוביל למותו מדום לב בעת שישב במסעדה. לפי המומחים, האשמה למותו נמצאת בחומצה גליצריזית שנמצאת בליקריץ

חדשות בעולם 24.9.2020 | 16:12

חנות ממתקים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

עובד בניין אמריקאי ממדינת מסצ'וסטס נהג לאכול בדי יום שקית וחצי של מקלות ליקריץ שחור. השבוע הפועל בן ה-54 מת מההרגל המגונה.

לדברי הרופאים הגבר לא סבל מסימפטומים לפני שחטף דום לב בזמן שסעד במסעדה מקומית. בתיאור המקרה המיוחד בכתב העת לרפואה של ניו אינגלנד, נכתב כי האשמה למותו נמצאת בחומצה גליצריזית שנמצאת בליקריץ.

הליקריץ מכיל סוכרים, עמילנים, נוגדי חימצון, חומצות אמינו, רב סוכרים, חומצה גליצריזית ועוד. "אמרו לנו שלמטופל הזה יש תזונה לקויה והוא אכל הרבה ממתקים. האם המחלה שלו יכולה להיות קשורה לצריכת ממתקים?" כך תהה ד"ר אלעזר אדלמן מארה"ב. לדבריו, מחקרים הראו כי חומצה גליציריזית - המרכיב הפעיל של ליקריץ - עלולה לגרום ל"לחץ דם גדול, הפרעות קצב קטלניות ואי ספיקת כליות, עם מחלות נוספות, וכל אלה נראו בחולה הזה".

ה- BBC דיווח, כי המטופל שינה לאחרונה את סוג הממתקים שהוא אכל, כמה שבועות לפני מותו הוא עבר מממתקים בטעם פירות אדומים, לסוג אחר המיוצר עם ליקריץ שחור.

רופא נוסף, ד"ר אנדרו לונדקוויסט, אמר כי הוא תומך בדברי הרופא שאמר כי הליקריץ גרם למותו של האיש.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום