"מחוק שטרי חובותינו": הפרויקט האדיר של גדולי הרבנים

לצד מנהגי יום כיפור, כפרות תשליך וסליחות: אלפי יהודים מתכוננים ליום כיפור בעזרת קרן "נקי כפיים" להשבת חובות נשכחים

חרדים 23.9.2020 | 10:53

צילום: אתר נקי כפיים ומתוך הסרטון

מה לעשות, אנחנו לא מלאכים! – כך אומרים אפילו הרבנים הגדולים שהגו את הפתרון ההלכתי המבריק "נקי כפיים" המאפשר בתהליך שאורכו פחות מ-5 דקות, להשיב חוח לכל אדם בעולם, בתנאי שבלתי ניתן להגיע אליו בדרך המקובלת או שהוא אדם לא ידוע.

יום הכיפורים מסמל אצל כל יהודי את הלב הנקי והטהור, את רוח הסליחה והכפרה, את הלובן הענוג המבשר על פתיחת דף חדש עם שפע אינסופי של פרנסה, בריאות, נחת, ועבודת ה'. המוקש לכל הטוב הצרוף הזה, הוא בעיה עתיקת יומין: עבירות שבין אדם לחברו! חז"ל קובעים שעבירות שבין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר עד שירצה את חברו.

 

על פגיעות וההעלבות ניתן להתגבר בעזרת טלפון מפויס ושיחת רעים. אך במקרים של חובות כספיים נשכחים או בלתי ידועים, כמו למשל יהודי יקר שטס עם רכבו באחד מלילות החורף ומילא בבוץ נערה צעירה שצעדה לתומה על המדרכה בדרכה לחתונה, זה כבר הרבה יותר מורכב. אדם שתלה את חליפתו בבית הכנסת ובלי כוונה הפיל את כובעו החדש של זר, עשוי לגלות שקשה עד בלתי אפשרי להשיב את הגזל שבידיו! ובלי השבה, אין מחילה ואין כפרה!

הרצון לזכות בסליחה ובשנה טובה ומבורכת, הביא את גדולי ישראל המומחים בדיני ממונות, להגות את הפתרון המהפכני שהופך את מלאכת ה"השבה", לקלה ופשוטה. לשם כך נוסד קרן "נקי כפיים", שבעצם מקבל את סכום הכסף מידיו של החייב; מזכה אותו עבור בעל הכסף מכל מקום שהוא על פני הגלובוס; מפקיד אותו בגמ"ח להלוואות כדי להעניק להקניה מימד של 'זכות' שתאפשר להפעיל את הקניין מכוח החוק ההלכתי 'זכין לאדם שלא בפניו'; ואז פותח במעקב אחר הכסף כדי לאפשר את החזרתו הפיזית כשיבוא אליהו בביאת המשיח.

רוצה להיכנס ליום כיפור שאתה נקי כפיים? לחץ כאן>>

הפתרון המדהים העומד בכל פרמטר הלכתי, מלהיב את רוחם של גדולי הדיינים הממליצים לבצע את התיקון הזה, לא רק עבור אנשים חיים, אלא גם עבור נפטרים המשתוקקים להגיע לתיקון נפשם בעולם האמת ונתקלים בחוב קטן ונשכח שהשאירו בעולם. הפתרון עשוי להוות השבה אף עבורם, ולסגור, אם כי באיחור מה, מעגל כואב בן עשרות שנים.

לצד רכישת נר נשמה לעילוי נשמת האב או האם לקראת מעמד 'יזכור' ביום הכיפורים, ניתן למצוא אלפי יהודים המצטיידים באישור קרן "נקי כפיים" על מחיקת חובות נשכחים שעד לא מכבר לא הייתה קיימת היתכנות להשיבם.

כבר עכשיו בימי הסליחות מתכנסים דייני הקרן הפועלים בהדרכת הגאונים רבי מנדל שפרן; רבי נפתלי נוסבוים; רבי זלמן נחמיה גולדברג; רבי יעקב גרינוואלד ועוד גאונים מפורסמים, ועורכים את ההכנות הנדרשות למעמד ההשבה המרכזי שיתבצע בערב יום הכיפורים בשעה 3:00 אחר הצהריים בדיוק!

לא נכנסים ליום כיפור לפני שבטוחים שאנחנו נקיי כפיים לחצו כאן>>

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום