הקהילה נפרדה מהמייסד שנפטר מנגיף הקורונה

בגיל 82 הלך לעולמו ביום שני האחרון ר' יוסף לוי ז"ל ממייסדי קהילת 'שובה ישראל' לאחר שנדבק בנגיף הקורונה ונאבק על חייו במשך שבועיים. "הוא יחסר לנו מאוד, הוא הלך בחטף", אומר אחד מבני הקהילה ל'בחדרי'

ברוך דיין האמת 23.9.2020 | 07:17

הרב יוסף לוי ז"ל צילום: באדיבות המצלם

קהילת בואנוס איירס בארגנטינה נפרדה מאחד ממייסדי קהילת 'שובה ישראל', שנפטר ביום שני האחרון - צום גדליה מנגיף הקורונה ר' יוסף לוי ז"ל והוא בן 82.

הרב לוי היה מתלמידיו של ה'ריבי' גרינברג שהקים את קהילת 'שובה ישראל', מהקהילות החרדיות והוותיקות בארגנטינה.

אחד מבני הקהילה מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי ר' יוסף היה אדם אהוב על הכל, והיה תמיד מראשוני המתפללים, הוא התפלל עשרות שנים בקביעות במניין של הנץ' והיה מקפיד להתפלל במתינות כמונה מעות. "הוא יחסר לנו מאוד, הוא הלך בחטף".

כאמור ר' יוסף חלה לפני שבועיים בנגיף הקורונה, ובימים האחרונים מצבו הלך והחמיר, הקהילה היהודית התפללה למענו וביקשה רחמי שמים, אך ביום שני הוא השיב את נשמתו לבוראה למגינת לב משפחתו ובני הקהילה.

פטירתו של ר' יוסף לוי מצטרפת לפטירתו של הרב אברהם שורש ז"ל גם הוא נפטר ביום שני האחרון, והיה מרבני קהילת 'שערי תפילה' בארגנטינה, גם הוא נפטר מנגיף והוא בן 72.

נכדו ר' מאיר סלמון אומר ל'בחדרי חרדים': "סבי ז"ל היה ראשון לכל דבר שבקדושה בכל עניין, היה מראשוני המתפללים בקביעות במניין הנץ. תמיד דן כל אדם לכף זכות, הוא הגיע לקהילה כבחור צעיר ומאז פעל בכל כוחו לחיזוק הקהילה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום