מידע חדש: חולים ללא תסמינים מסוגלים להדביק גם לאחר שבועיים

פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בתל השומר, חושפת מידע חדש: חולים א-סימפטומטיים מסוגלים להדביק גם לאחר שבועיים

בריאות 20.9.2020 | 23:08

ישראלי בדרך לבידוד במלון בירושלים צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הבידוד לא עוזר: אם רק לפני מספר שבועות קבע משרד הבריאות כי ניתן לצאת מבידוד מיד לאחר שיחלפו 14 יום מרגע החשיפה, מתברר כי שם ישנו הרהור שני בנושא. במשרד הבריאות גילו כעת כי ישנם חולים שמפתחים תסמינים רק לאחר יותר משבועיים מאז נחשפו לחולה מאומת, כך שיתכן וישנו צורך בתקופת בידוד ממושכת יותר למי שלא פיתח תסמינים.

את המידע המדאיג הזה חשפה היום הפרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא תל השומר, שמסרה בראיון שנערך עמה בחדשות 2 כי "ישנם חולים ללא תסמינים שמפתחים תסמינים אחרי שבועיים, ורק אז מגלים שהם חולים".

לדבריה, בעוד שחולים שפיתחו תסמינים ניתנים לזיהוי וישנו ציר זמן שאחריו ניתן לעקוב ולדעת מתי החולה נדבק ומתי מסתיימת התקופה שבה קיים חשש שהוא ידבק אחרים, הרי שבנוגע לחולים א סימפטומטיים הבעיה חמורה בהרבה שכן יתכן והם מדביקים אחרים מבלי לדעת שהם חולים.

משכך, קבעה פרופ' רהב, חשוב לזהות חולים א-סימפטומטיים ככל המוקדם,  בעיקר בשל העובדה שהם יכולים לפתח תסמינים אחרי שהם יוצאים מבידוד. "זה קורה", אמרה, "אם הם היו במגע עם חולה מאומת ונכנסו לבידוד אבל לא פיתחו תסמינים במהלך השבועיים הללו".

במקרה זה, כך לאור המידע החדש, בידוד של 14 יום לא יועיל שכן "אחרי שבועיים אפשר פתאום לראות שהם חלו כי הם מפתחים תסמינים". המידע החדש, שמצוי בימים אלו בבחינה, צפוי להשליך על נהלי משרד הבריאות בכל הנוגע לחובת הבידוד שתוטל על אלו שנחשפו לחולים מאומתים. 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום