הרב האוקראיני שוחרר מטיפול נמרץ, ומפציר "שמרו על עצמכם מהקורונה"

הרב מנחם מנדל כהן, שליח חב"ד באוקראינה שוחרר מטיפול נמרץ, ומפציר בבני קהילתו לשמור על עצמם מהידבקות בנגיף. "שוב ושוב שמעתי מהרופאים שאני לא מבין את גודל הנס שנעשה לי. היה מרווח זמן של בין 24 ל-48 שעות שאם לא הייתי מחולץ בו, רח"ל לא הייתי כאן היום", מספר הרב בהתרגשות ומבהיר: "נגיף הקורונה מסוכן גם לצעירים, אל תזלזלו בו"

בריאות 18.9.2020 | 09:22

השליח הרב מנחם מנדל כהן צילום: באדיבות המצלם

שליח חב"ד ורב העיר מאריופול באוקראינה, הרב מנחם מנדל כהן חולץ לפני כשבועיים באופן ניסי בטיסת חילוץ מיוחדת מאוקראינה, בעודו חולה במצב קשה מאוד אחרי שנדבק בנגיף הקורונה. בנס של ממש הרב כהן שאושפז ביחידת טיפול נמרץ לחולי קורונה באיכילוב חזר לאיתנו וביום רביעי האחרון שוחרר ממחלקת טיפול נמרץ.

במכתב תודה מיוחד ומרגש ששיגר הרב כהן לכ-2,000 יהודים שהתגייסו ותרמו לקמפיין ההתרמה שנועד לעזור לו ולקהילתו להתמודד עם המצב הסבוך, הוא כתב בין היתר: "אני משגר לכם את תודתי הכנה והעמוקה, על התפילות שלכם עבורי, על האיחולים הלבביים, ועל התמיכה הכספית הנכבדה, שמעבר להיותה תמיכה כספית, הייתה זו תמיכה מוראלית. תודה רבה, תבורכו מפי עליון בכל, והעיקר שתזכו לכתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה, שנת גאולה וישועה".

יצוין כי למרות אשפוזו ולמרות הקושי דאג הרב כהן לארגן בשלט רחוק לא פחות מ-1,000 חבילות מזון ליהודי העיר והסביבה לקראת חגי תשרי. בכל ארגז מזון הוכנסה חבילת מוצרי מזון מכובדת מאוד, סימני ראש השנה, בקבוקי יין ומיץ ענבים, לוחות שנה מהודרים, דבש ואפילו, חומרי חיטוי, מסיכות וויטמינים.

"למרות הקושי הרב הצלחתי לארגן מרחוק את מפעל העזרה הזה ליהודי העיר וסביבותיה" מספר הרב "וברוך השם רובם כבר קיבלו את חבילות הסיוע במשלוח מיוחד עד לביתם". עוד אומר הרב כהן "לא יכולתי להיות בגופי עם קהילתי בימים הנוראים, אבל דאגתי שכמה זוגות שהגיעו במיוחד מחרקוב יעשו זאת. אני עושה כל מאמץ כדי לא לנטוש את אלפי יהודי העיר".

הרב כהן ששרד את נגיף הקורונה.

הרב מנצל את הבמה כדי להפציר בציבור לשמור על נפשו מפני הקורונה. "שוב ושוב שמעתי מהרופאים שאני לא מבין את גודל הנס שנעשה לי. היה מרווח זמן של בין 24 ל-48 שעות שאם לא הייתי מחולץ בו, רח"ל לא הייתי כאן היום. הקורונה היא משהו מסוכן גם לצעירים, אל תזלזלו בה".

השליח הצעיר אמנם שוחרר ממחלקת טיפול נמרץ אבל עדיין נמצא לפני שיקום ארוך. "עד אחרי יום כיפור אהיה עדיין תחת השגחה רפואית ובבידוד מלא. הנשימה עדיין קשה עלי ואני מלווה עם חמצן אבל מודה להשם יתברך יום יום על כך שאני בין החיים", הוא מעיד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום