ראיון נדיר של דיפלומט ישראלי לעיתון סודאני

אחרי הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין נראה כי נרמול היחסים כבר הפך לדבר שבשגרה. דיפלומט ישראלי מאגף מזרח התיכון במשרד החוץ, העניק ראיון מפתיע לעיתון סודאני. בדבריו התייחס לכינון השלום האזורי עם ישראל ועל שאיפתה לשתף במהלך גם את המדינות השכנות

מדיני 17.9.2020 | 10:12

נתניהו עם מנהיג סודן צילום: באדיבות המצלם

דיפלומט מאגף המזרח התיכון במשרד החוץ הישראלי, ליאור בן דור, התראיין לאחרונה לעיתון הסודאני אל-אינתבאה. בראיון הביע אמר בן דור כי שאיפתה האסטרטגית של ישראל לכונן שלום עם כל שכניה, קל וחומר עם מדינות ערביות שמעולם לא השתתפו במלחמה נגד ישראל.

הוא הוסיף כי במידה ותחול התקדמות לכיוון נירמול היחסים ואם כאשר יוקמו שגרירויות, הרי שסודאנים יוכלו לבקר בישראל ואף להתפלל באל-אקצא ובמקומות קדושים אחרים.

הדיפלומט הישראלי הוסיף שישראל מביעה סולידריות עם העם הסודאני בעקבות השיטפונות שפגעו בסודאן בימים האחרונים. יש לציין כי משרד החוץ פרסם בחשבונותיו בערבית הודעות הזדהות בעקבות השיטפונות הקשים במדינה בימים האחרונים. כך דווח עידו קורן בכאן 11.

בראיון לערוץ אל-מיאדין הדגיש נחאלה על רקע הירי לעזה אמש כי "המצב בעזה שברירי ויכול להתפוצץ בכל רגע, כל ישראל היא מטרה של הפלגים הפלסטיניים". הוא התייחס להסכמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ואמר כי "הליגה הערבית עזבה את הסוגיה הפלסטינית".

בתוך כך מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, אמר אתמול (רביעי) כי ישנם גופים צבאיים של הג'יהאד האיסלאמי שפועלים בשקט בגדה ו"מתכוננים", כלשונו. הוא הוסיף כי בעתיד תיתכן פעולה צבאית משותפת מהגדה המערבית של כל הפלגים הפלסטינים, אבל בכל מקרה אין החלטה על עצירת הטרור בגדה וכל ארגון יכול להוציא פעולה צבאית שם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום